Protector Försäkring söker en Account Coordinator

Protector Försäkring söker en Account Coordinator

Tjänstebeskrivning

Är du en strukturerad och engagerad person med en förmåga att hantera stora mängder information på ett effektivt och noggrant vis? Drivs du av ständiga utmaningar och höga mål? Vill du arbeta i ett snabbt växande skandinaviskt försäkringsbolag noterat på Oslobörsen? Då kan tjänsten som Account Coordinator vara rätt tjänst för dig!

Beskrivning av arbetsuppgifter
PerformIQ söker nu en Account Coordinator till Protector Försäkrings Mäklarservice. Denna roll innebär att arbeta med försäkringsadministration mot offentliga sektorn.

Rollen som Account Coordinator innefattar exempelvis att:
  • administrera försäkringar mot offentliga sektorn
  • förvalta försäkringsmäklare och informera om olika försäkringslösningar
  • vara med och aktivt utveckla de befintliga arbetsprocesserna
Tjänsten passar dig som presterar som bäst när du arbetar i en miljö med högt tempo. Protector har etablerat sig som en av de tre största aktörerna inom den kommunala sektorn. Åtagandet varierar från enkla försäkringslösningar till helhetslösningar. För dig som visar framfötterna och vill växa inom branschen finns goda förutsättningar för att göra karriär inom företaget.

Krav på person

Vi söker dig som är en skicklig administratör med ett utpräglat risk- och konsekvenstänk. Du har en hög ambitionsnivå och drivs av att ständigt utmanas. Vidare ser vi gärna att du är disciplinerad, analytisk och ansvarstagande.

För att lyckas i rollen som Account Coordinator ser vi gärna att du har:
  • flytande kunskaper i svenska och engelska
  • kandidatexamen, föredragsvis inom ekonomi
  • erfarenhet från arbete inom administration och service
  • goda kunskaper i Excel
Kanske är du nyutexaminerad och ute efter ett utvecklande arbete inom försäkringsbranschen. Vi ser gärna att du tidigare arbetat administrativt och serviceinriktat. Det meriterande om du har kunskap inom företagsförsäkringar.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Account Coordinator.

Övrigt

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Plats: Centrala Stockholm

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Matilda Agdur på telefonnummer 073 353 75 09. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: account manager, administration, administratör, koordinator, företagsförsäkring, försäkringar, försäkringsbolag, försäkringsmäklare, försäkringsförmedlare
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator, Bank, Finans & Försäkring, Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Performiq
Hemsida http://www.performiq.se
Sista ansökningsdag 29 juni (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Företaget grundades i Norge 2004 och har sedan dess haft en snabb och lönsam tillväxt. Företaget erbjuder försäkringar till företag och offentliga verksamheter och distribuerar produkterna genom utvalda försäkringsmäklare. Under 10 års tid har företaget vuxit snabbt och verksamheten omfattar idag närmare 300 anställda; i Norge, Sverige, Danmark, UK och Finland.