Projektkoordinator till Promoteq i Stockholm

Projektkoordinator till Promoteq i Stockholm

Som Projektkoordinator inom affärsområde sjukvård på Promoteq är du med och bidrar till en säkrare värld. Det gör du genom att tillhandahålla de bästa och säkraste produkterna i världen till försvars- och säkerhetsorganisationer samt myndigheter.

Är detta intressant för dig? Då kanske rollen som Projektkoordinator på Promoteq är någonting för dig! Här får du vara en del av ett affärsorienterat team med ett tydligt framtidsfokus, där utveckling och utmaningar är en del av vardagen.

Promoteq erbjuder en utvecklande roll i ett familjärt företag med starkt driv, lättillgängliga beslutsfattare och med goda utvecklingsmöjligheter i takt med att företaget växer.

Arbetsbeskrivning
Som Projektkoordinator är du en del av leveransteamet och arbetar tätt med projektgruppen och tekniskt ansvarig för sjukvård. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

  • Vara systemansvarig och ha ansvar för att data är uppdaterad och att in- och utleveranser i projektet hanteras korrekt
  • Hantera beställningar och fakturering som kommer in till affärsområdet
  • Ta emot och hantera beställningar i dialog med beställaren och våra leverantörer
  • Ansvara för uppdatering av projektportfölj som underlag för verksamhetsplanering och resursplanering
  • Arbeta ihop med programansvarig gällande likviditetsprognos
  • Konfigurationsledning där du har ansvaret för att uppdatera systemen inom ditt affärsområde. Samordna kvalitetssäkring avseende tid, kostnad och innehåll inför mottagande av beställning
  • Hantera merförsäljning och kundrelationer i befintliga avtal
  • Vidareutveckling av befintliga processer och rutiner

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättningen av denna tjänst. Som person är du prestigelös och driven i ditt sätt att vara. Du är självgående och tar initiativ i arbetet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och arbeta där det behövs för verksamhetens bästa. I ett bolag som ständigt utvecklas och är i rörelse är det viktigt att du kan hantera många bollar i luften och arbeta strukturerat.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • God erfarenhet av administration och arbete i projekt
  • Eftergymnasial utbildning inom området eller likvärdigt
  • Tidigare erfarenhet av databaser är meriterande
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
  • God kunskap i office-paketet
  • Körkort
  • Möjlighet att resa både nationellt och internationellt

Eftersom Promoteq arbetar med myndighetskunder måste du vara ostraffad och sedvanlig säkerhetsgranskning kommer genomföras.
Mer info
Kontaktperson Jonas Arbestål
Email Mejla Jonas Arbestål
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, Ekonomi, Inköpare, Försäljning, Innesäljare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.promoteq.com
Sista ansökningsdag 29 jan 2021 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Promoteq är ett privatägt aktiebolag och grundades av nuvarande VD 1995. Affärsidén är att utrusta försvars- och säkerhetsbranscherna med den bästa materielen som går att hitta på marknaden. Fokus är att knyta till sig tillverkare av utrustning som efterfrågas på främst den nordiska marknaden men ambitionen är att växa globalt. Huvuddelen av de tillverkare Promoteq arbetar med finns i USA och Europa.

Huvudkontor ligger i Sandviken och försäljningskontor finns i Stockholm och Helsingborg.

Kollektivavtal finns med Svensk Handel, Unionen och Akademikerförbundet.