Kundservicemedarbetare till Proffsmagasinet!

Kundservicemedarbetare till Proffsmagasinet!

Proffsmagasinet fortsätter att expandera och söker nu en orädd person som älskar att ge service i världsklass! Är du en problemlösare som tycker om att ta egna initiativ? Proffsmagasinet expanderar och söker just nu en kollega till sitt kundserviceteam, kanske är det dig vi söker?

Beskrivning av arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare på Proffsmagasinet ingår du i en arbetsgrupp om 20 personer som dagligen hjälper kunder via mail, telefon och ute i deras showroom. Proffsmagasinet arbetar mot både företagskunder och privatpersoner, och du svarar på frågor gällande Proffsmagasinets sortiment.

Dina arbetsuppgifter är tex:
  • Besvara inkommande frågor via telefon, mail och chatt.
  • Informera kunder om leveranser, lagerstatus, fakturor mm.
  • Kontakt med leverantörer och samarbetspartners.
  • Hjälpa kunder i showroom.
KRAV PÅ PERSON

Vi söker dig som har arbetat inom service eller försäljning tidigare, gärna inom detaljhandeln. Du har en vilja att alltid hjälpa kunden på bästa sätt, och du är en person som tycker om att ständigt utvecklas och lära dig mer.

Personliga egenskaper:
  • Ordningsam och driven.
  • Noggrann och självgående.
  • Tar egna initiativ och är serviceminded.
  • God samarbetsförmåga.
Bolaget växer och utvecklas och det finns stora möjligheter att utvecklas inom bolaget.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig som medarbetare på Proffsmagasinet.

Övrigt

Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan.
Arbetstid: Kontorstider.
Adress: Kilabergsvägen, Hägersten, Stockholm.

Företagspresentation

Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren. Vi välkomnar även privatpersoner som vill köpa högkvalitativa produkter. Vi är ett team på ca 70 personer baserat i Stockholm, där vi har kontor, butik och lager. Med en tekniskt kompetent kundtjänst hjälper vi kunden att köpa rätt produkt till rätt användningsområde. Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 450 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.

Om performiq

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Oscar Dahl på 073-940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten - kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst kundtjänstmedarbetare kundservice kundservicemedarbetare Proffsmagasinet VVS service Selga Solar Ahlsell Elektroskandia Storel
Mer info
Kontaktperson Oscar Dahl
Telefon 073-940 12 70
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://performiq.se/
Sista ansökningsdag 30 nov 2020 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.