Teknisk support till kund i Hammarbysjöstad

Teknisk support till kund i Hammarbysjöstad

Brinner du för att ge exceptionell service? Då är du kanske vår nya Stjärna! Poolia söker nu för kunds räkning en Supporttekniker. Som Supporttekniker är din främsta arbetsuppgift att supportera företagskunder inom telefoniväxellösning där olika mobiloperatörer används beroende på kund. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i ett flertal system och administrera dynamiska ärenden, högt och lågt, samtidigt som att du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda per telefon och mejl.
Dina dagliga arbetsuppgifter innebär att:
  • Hantera inkommande ärenden på telefon och mejl
  • Administrera tillägg och borttag av licenser
  • Konfiguration och felsökning (t.ex. Call routing, ACD, IVR, Schedules)
  • Ta en rådgivande och utbildande roll mot sälj samt slutkund
  • Underhåll och förebyggande arbete på befintliga kunder.
De ärenden du tar emot kommer vara av varierad art och komplexitet. Användarhantering, konfigurering och felsökning av diverse problem är exempel på ärenden som du kommer att hantera dagligen
Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa ärenden för att ge kunden bästa service.

Heltid, kontorstider, med start enligt överenskommelse. Detta är en direktrekrytering med 6 månaders provanställning.

Utbildning/Erfarenhet

Du har minst gymnasiekompetens och arbetslivserfarenhet från någon form av serviceyrke där du har vana att bemöta kunder. Du brinner för att ge god service och har en bra personkännedom där du anpassar kommunikationen utefter kundens kunskapsnivå. För att lyckas i tjänsten är det en fördel om du har en god systemvana och har lätt för att lära dig nya system. Det är även meriterande om du har någon form av supporterfarenhet via telefon från exempelvis en roll inom helpdesk, kundservice eller som webbmaster.

För att lyckas i denna tjänst är du en person som trivs att arbeta i ett högt arbetstempo och du är lugn och stabil även i situationer som kräver uppmärksamhet av fler arbetsuppgifter på en och samma gång. Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden.

Om Poolia

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 30 nov (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.