Orderadministratörer till välkänt företag i Stockholm!

Orderadministratörer till välkänt företag i Stockholm!

Är du en problemlösare med skinn på näsan? Till vår väletablerade och globala kund i Kista, Stockholm söker vi just nu två Orderadministratörer för långsiktigt konsultuppdrag! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till sista april 2021. Finns även möjlighet att söka detta uppdrag som sommarjobb. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Som Orderadministratör kommer du ansvara för en mängd olika administrativa och företagsrelaterade uppgifter. Du kommer att stödja våra kunder huvudsakligen inom följande områden:
  • Orderhantering
  • Prisinformation
  • Leveransinformation
  • Prognoser
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
  • Orderhantering i SAP/EP,
  • Bygga långsiktiga relationer med företagets kunder genom att agera professionellt och representativ, ge korrekt och snabb information, vara serviceinriktad, samt aktivt arbeta med att förbättra orderprocessen,
  • Ansvarig för prisuppdateringar (order) i SAP när pris ändras,
  • Ansvarig för uppdateringsorder när leveranssituationen ändras,
  • Arbeta med korttidsplanering (1-4 veckor) tillsammans med KAM och kunder i GSCM (Global Supply Chain Management).
Vem är du?

För att kvalificera dig till rollen som Orderadministratör söker vid dig med 1-2 års arbetslivserfarenhet inom orderhantering, säljplanering, logistik eller supply chain. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i engelska, vad gäller både i tal och skrift, samt mycket goda kunskaper i Office-paketet, då främst i Excel, och inom ERP-system, helst SAP. Vidare söker vi dig med starka analytiska färdigheter som är processinriktad och har intresse för att dra slutsatser och initiera åtgärder utifrån siffror och trender.

Som person är du mycket strukturerad med förmåga att "multi-taska". Du är flexibel med möjlighet att anpassa dig till olika situationer för att nå bästa möjliga kundservice. Vidare trivs du väldigt bra med administrativa uppgifter samt är mycket serviceinriktad och professionell i din yrkesroll.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 29 apr 2019 (5 dagar kvar)