Nordic Customer Service Representative till kund i Solna!

Nordic Customer Service Representative till kund i Solna!

Till vår globala kund i Solna, Stockholm söker vi just nu en Nordic Customer Service Representative för långsiktigt konsultuppdrag! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till sista februari 2020, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Rollen som Nordic Customer Service Representative innebär att du har till uppgift att säkerställa att kundorderna levereras i rätt tid till rätt plats på ett kostnadseffektivt sätt, samtidigt som du alltid söker sätt för att förbättra servicen.

Rollen kan kräva enstaka resor inom både Sverige och Norden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen kommer du bland annat ha följande ansvarsområden:
  • Kundorderhantering
  • På ett effektivt sätt prioritera all hantering av kundorder, fordringar och returförfrågningar o Underhålla daglig kommunikation med kunder om produkttillgänglighet, beställning och leveransstatus o Bygga starka relationer med handelskundernas motsvarigheter.
  • Uppnå kundservice-målen
  • Arbeta nära kollegorna inom Supply Chain (SC) för att uppnå relevanta servicenivåmål
  • Kontinuerligt förbättra processerna
  • I samarbete med Trade, LSP och Sales Team kontinuerligt identifiera möjligheter att förbättra kundservice och produktivitet o Analys av serviceklagomål för att identifiera och eliminera problem.
Vem är du?

För att kvalificera dig till rollen som Nordic Customer Service Representative söker vi dig med tidigare erfarenhet av liknande arbete i direktkontakt med kunder och att du tidigare arbetat med kundservice, samt interna och externa aktörer över telefon och trivs med det. Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift samt besitter mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Som person är du öppen och lyhörd med förmåga att prioritera i stressade situationer utan att tappa fokus. Du är serviceminded med stark social kompetens och god samarbetsförmåga som vågar ta egna initiativ och har förmåga att arbeta självständigt genom att ta reda på lösningar på egen hand. Vidare är det till fördel om du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel.

Vänligen skicka in din ansökan på engelska!

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Hotell & Restaurang
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 23 apr 2019 (1 dag kvar)