Customs Coordinator för uppdrag hos välkänt företag i Stockholm!

Customs Coordinator för uppdrag hos välkänt företag i Stockholm!

Till välkänd och spännande kund i Stockholm söker vi just nu en Customs Coordinator! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under minst ett år. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Rollen innefattar tullhantering för varor som köpts både inom och utanför EU och som sedan säljs i Norden. Tulldeklarationerna kompletteras av en tullmäklare, men alla relaterade dokument och uppgifter om dessa kontrolleras inom ramen för denna roll. Som Customs Coordinator kommer du stödja organisationen när nya logistikvägar diskuteras och implementeras. I rollen ingår även produkthantering, registrering av nya material och samordning av denna information inom organisationen. Rapporter är ofta veckovis eller månatligt både inom och utanför organisationen. I organisationen ligger rollen inom affärsstöd som rapporterar direkt till Lead of Customs & Logistics Business Innovation. I det dagliga arbetet är du i kontakt med tullmäklare, logistikavdelningen, orderadministration, produktchefer och många andra.

Vem är du?

Vi söker dig med (minst 1-2 år) god erfarenhet av tullhantering i fråga om in- och utgående varor inom och utanför EU. Du har även god förståelse av relaterade regler och lagstiftning i Norden. Vidare behöver du erfarenhet av ERP-system och datahantering i Excel samt har flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är uppskattat om du är flexibel, analytisk och arbetar strategiskt för att förbättra dagliga processer.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 20 jan (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.