Administratör till södertälje

Administratör till södertälje

Är du en administratör som trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett intresse för bilbranschen?
Vi söker just nu en konsult till vår kund i Södertälje för ett längre vikariat. Du kommer att ha en bred administrativ roll med mycket systemfokus. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör, orderadministratör, inköp- eller säljassistent alternativt andra liknande roller tidigare. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå från december till och med mars 2020. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Du kommer att tillhöra en avdelning för planering och logistik som totalt består av 6 personer där din roll som administratör innebär mycket kontakt och samarbete med dina kollegor. Totalt på kontoret arbetar cirka 60 personer inom olika avdelningar. Tjänsten passar dig som trivs i en familjär kultur med god stämning och högt till tak. Företaget är en stor aktör inom bilbranschen och du kommer att vara placerad på kundens kontor i Södertälje.

Som administratör kommer du att bl.a. skapa arbetsorder, boka transporter, sköta inregistreringar och andra biladministrativa göromål. Visst löpande underhåll av databas och system. Du kommer ha kontakt med säljare, transportörer och andra berörda personer både internt och externt dels via en chattfunktion men även mejl. Ditt främsta arbetsverktyg är datorn och de system och funktioner som används för avdelningen.

Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasiekompetens och tidigare arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete. Har du vana av biladministration och eller är licenserad för Bilvision är detta mycket meriterande. Rollen kräver att du har god systemvana och mycket goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt. Vår kund arbetar i Automaster men det är inget krav att du har tidigare erfarenhet av just detta system.

Som person är du serviceinriktad, noggrann och organiserad. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig arbetsmiljö. Det är även viktigt att du har en god samarbetsförmåga och har lätt för att bemöta olika typer av människor, då du kommer att arbeta i en servicefunktion.

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd via Poolia men arbetar ute hos vår kund. Varmt välkommen med din ansökan via Poolias hemsida.
Mer info
Kontaktperson Emma Wöyer
Telefon 9720704868
Område Stockholms stad
Yrkesroll Hotell & Restaurang
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 15 nov 2019 (3 dagar kvar)