Teamleader/ Tjänsteägare Service Desk

Teamleader/ Tjänsteägare Service Desk

Vi söker nu en Teamleader/ Tjänsteägare till en större Service desk som jobbar med ett nytt stort uppdrag. Så vill du vara med i uppstarten utav ett stort projekt, vara med och forma och utveckla så att resultatet blir det bästa! Sök då tjänsten redan idag. Uppdraget är på heltid med start omgående.

Om tjänsten

Som Teamleader/ Tjänsteägare är du ansvarig för att leda Service Desk-tjänsten mot våra kunder och strategiska mål. Målet är att öka prestanda och förbättra arbetssätt lokalt.

Sammantaget ansvarar tjänsteägaren för att hantera ett team av människor, planera och vägleda leverans av tjänster, uppnå satta servicenivåer och kund tillfredsställelse. Du utvecklar människor och strävar efter att leverera oklanderlig service samt kontrollerar kostnader.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
  • Arbetar med strategiska affärs- / funktionsmål till specifika mål för organisationen och driver genomförandet genom personligt ägande och tydligt definierade ansvar
  • Säkerställer att målen konsekvent uppnås och vidtar omedelbara korrigerande åtgärder för att hantera prestandavillkor
  • Inspirerar teamet att sträva efter kontinuerlig förbättring av prestanda genom att ständigt utmana status quo och genom att främja en miljö med risktagande och innovation.
  • Bygger en kundcentrerad organisation med avseende på strukturer, processer och tankesätt som ger bästa kundupplevelse och meningsfull innovation
  • Skapar en miljö med förtroende och respekt där utmärkta prestationer belönas och bygger grunden för karriärutveckling
  • Driver samarbete inom organisationen och över organisatoriska gränser
  • Förbättra effektivitetsmålet.
  • Driver standardisering
  • People Management inkl. Kapacitetsplanering
  • Ägare för att definiera hur en tjänst levereras och av vem
Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet utav att arbeta som Teamleader eller Tjänsteägare inom Service Desk.

För att lyckas i rollen krävs ett genuint intresse för ledarskap, att du är strukturerad, mångsidig och drivande. Du trivs med ett omväxlande arbete och kan växla mellan att lösa problem "här och nu" till att arbeta mer förbyggande och planerande. Du är van vid att hantera många olika uppgifter parallellt, men du tummar aldrig på sådant som rör kvalitet. Du tilltalas av att arbeta i en roll där du kan påverka, göra skillnad och förbättra. Sist men inte minst är du en positiv och engagerad medarbetare som inspirerar och låter dig inspireras av andra.

Om verksamheten

IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Mer info
Kontaktperson Rebecca Vall
Telefon 072-5344340
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (3 dagar kvar)