Växande mediekoncern söker löneadministratör

Växande mediekoncern söker löneadministratör

Har du erfarenhet av rollen som löneadministratör och trivs i en dynamisk miljö? Är du noggrann och analytisk och tycker om att ge service?

Arbetsuppgifter

Vår kund är en växande mediekoncern och företaget behöver nu förstärkning av ytterligare en duktig löneadministratör. Detta är initialt ett konsultuppdrag på sex månader med stor möjlighet till fast rekrytering för rätt person. Du kommer att sitta i ljusa och trevliga lokaler på Södermalm.

I samband med att företaget implementerar HR-systemet Workday behöver man utöka sin löneadministration. Uppdraget är i första hand en heltidstjänst men möjlighet finns att arbeta 75-100 %. Detta är en bred roll där du kommer att arbeta med såväl HR-systemet som löneadministration och det finns goda möjligheter att utvecklas i din roll, i en internationell miljö.

Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat:
  • månatlig lönehantering
  • ansvar för löne- och förmånsdata i lönesystemet Workday
  • hantering av uppbördsdeklarationer och kontrolluppgifter
  • kontakt med Workday-konsulter för utveckling av systemet
  • kontakt med revisorer avseende löneprocesser
  • reseräkningar
  • support till organisation i frågor angående löneberäkningar, förmåner, försäkringar, pension, bilar m.m.
Du kommer att vara en av två löneadministratörer i företaget, och ha många kontaktytor. En viktig del av tjänsten är att arbeta som stöd och support till organisationen, men också att hitta lösningar och att självständigt utveckla din roll.

Urval och intervjuer sker löpande - så välkommen med din ansökan redan idag!

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom löneadministration och gärna minst 1-2 års erfarenhet av nämnda arbetsuppgifter. Om du har deltagit i eller drivit implementation av ett nytt lönesystem så är detta högst meriterande. Likaså om du har erfarenhet av både Kontek och Workday samt andra lönesystem som Hogia och Visma.

För denna roll bör du känna dig bekväm med och obehindrat kunna kommunicera på engelska eftersom du regelbundet kommer att ha kontakter på engelska. Vidare bör du ha mycket goda kunskaper i Excel och ha arbetat med bl a pivottabeller.

Dina främsta personliga egenskaper är noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt, att du är analytisk lagd och att du har hög integritet. Som person tror vi att du är utåtriktad och social. Du är kommunikativ och kan med tydlighet och enkelhet förklara och svara på frågor rörande löneadministration, avtal och regelverk.

Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 8 juli (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.