Konsultuppdrag som Business Controller till reseföretag

Konsultuppdrag som Business Controller till reseföretag

Trivs du i en varierad roll med fokus på verksamheten? Har du ett par års erfarenhet som Business Controller och vill vara med på en spännande resa? Då kan det här konsultuppdraget vara något för dig!

Till vår kund i resebranschen söker vi dig som vill arbeta i en bred och omväxlande roll med stort eget ansvar. I din roll kommer du att vara ett affärsstöd där du skapar och förmedlar finansiell information till nytta för verksamheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med olika parter, såväl lokalt som i andra länder.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 1 år, med start omgående. Du kommer att arbeta i fina lokaler på kontoret på Södermalm i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som Business Controller kommer att ha en bred roll och bidra till verksamheten med såväl resultat som analyser. Du kommer att ingå i ett team på 4 personer som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a att innehålla:
  • Bokslutsarbete
  • Uppföljning och analys av resultat och KPI
  • Rapportering och framtagande av beslutsunderlag
  • Prognos
  • Budget
  • Ad-hoc analys och business case
  • Utveckling av processer och rutiner
Vem är du?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi. Du har en grund inom redovisning och minst 2 års erfarenhet inom controlling.

Vi utgår från att du har god förståelse för hur sifforna påverkar verksamheten och kan använda rapporter och finansiella nyckeltal till att bidra till verksamhetens framgång.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och är en van användare av affärssystem.

För att lyckas i rollen ser vi att du är målinriktad, har ett helhetsperspektiv och tycker om att arbeta i en självständig roll nära verksamheten. Du är analytisk, strukturerad och trivs i en omväxlande roll i en dynamisk miljö. Då du kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk och att du är flytande i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan och vi ber dig skicka ditt CV på engelska.

Om verksamheten

Om Poolia
Liksom du är vi på Poolia specialister inom ekonomi, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i branschen. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom bland annat banker, försäkringsbolag, staber och andra organisationer. Vi har erfarenhet av tillsättningar, bemanningskonsulter och interimskonsulter till både privat och offentlig sektor.

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Som anställd hos oss har du tillgång till förmånsportalen Benefits där du kan ta del av olika erbjudanden inom bland annat hälsa, försäkringar och hushållsnära tjänster. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar samt företagshälsovård.
Mer info
Kontaktperson Elisabeth Axelsson
Telefon 08-555 651 35
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (5 dagar kvar)