Värdepappersadministratör till spännande företag i city

Värdepappersadministratör till spännande företag i city

Tjänsten och arbetsuppgifter
Vår kund är ett privatägt värdepappersbolag som grundades 2006. Företaget är en ledande distributör av kapitalskyddade och ej kapitalskyddade placeringsprodukter för privatpersoner, företag och institutioner. Företaget sitter centralt inne i city i trevliga och moderna lokaler. På kontoret arbetar idag ca 15 personer och du ingår i ett team tillsammans med fem kollegor. I denna roll kommer du få arbeta brett med värdepappersadministration. Gruppen roterar i sina arbetsuppgifter vilket ger dig en ypperlig möjlighet att lära dig mycket inom området.

Arbetsuppgifter
Som värdepappersadministratör kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
  • Kassahantering
  • Avstämningsarbete
  • Fondhandel
  • Andra allmänna administrativa arbetsuppgifter
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Du arbetar initialt som konsult via Placera Personal och har efter sex månader goda möjligheter till anställning direkt på företaget.

Kvalifikationer
För att passa i rollen hos vår kund tror vi att du har ekonomiutbildning och/eller tidigare ekonomibakgrund. Som person är du noggrann, ambitiös och har ett stort engagemang och egen drivkraft.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Mer info
Kontaktperson Charlotte Ekenstam
Telefon 0765362708
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 15 sept (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.