Projektadministratör för rekrytering till Hemsö!

Projektadministratör för rekrytering till Hemsö!

Hemsö erbjuder dig
På det trevliga och moderna kontoret precis bredvid Humlegården med närhet till kollektivtrafik, shopping och restauranger arbetar ca 80 personer. Du kommer här få möjlighet att arbeta i en positiv och inspirerande miljö med goda möjligheter till fortsatt utveckling i ett starkt växande företag. Hos Hemsö får du ta stort eget ansvar hos en långsiktig och värderingsstyrd fastighetsägare som gör skillnad.
Du erbjuds en bred, varierad och central roll med många kontaktytor både internt och externt. Du kommer ingå i ett engagerat och glatt team som värdesätter samarbete, prestigelöshet och öppenhet.

Tjänsten
I tjänsten som projektadministratör kommer du ingå i en ny grupp, Stöd Projekt och Transaktion. Fokus för den nya stödfunktionen blir att hantera redovisnings- och skattefrågor för projekt, transaktioner och nyförvärvade bolag. Gruppen kommer bestå av en gruppchef, en projektekonom samt den projektadministratör som nu ska rekryteras. Tjänsten är på heltid med önskvärd start i september/oktober.

Arbetsuppgifter
I rollen som projektadministratör har du följande arbetsuppgifter:
  • Kvalitetsgranska projektansökningar utifrån redovisnings- och skatteperspektiv i Hypergene
  • Stödja Förvaltningen vid upprättande av projektansökningar i Hypergene
  • Stödja Bolagsansvariga vid projektavslut i Hypergene
  • Stödja Projektekonom med avstämning av interna mellanhavanden
  • Hantera tidrapportering och internfakturering
  • Administrera tidrapporteringen av intern tid
  • Administrera utfakturering av interna kostnader för administration, projektutveckling och transaktioner
  • Medverka vid hanteringen av större projekt och utgöra ett administrativt stöd för Ekonomi, Projektutveckling och Transaktion
  • Utveckla och uppdatera administrativa rutiner
Kvalifikationer
För att passa in i denna tjänst ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer:
  • Gymnasieekonom eller motsvarande
  • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper inom projektredovisning
  • Redovisningskompetens
  • Van Excel-användare
Personliga egenskaper
För den här rollen lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen krävs det att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och alltid gör ditt yttersta för att leverera i tid och med god kvalitet. Du planerar och genomför arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt, har en god överblick samt ser det som en självklarhet att följa gällande rutiner och processer. Som person är du stabil, stresstålig och är van att ha många bollar i luften. Du har en god numerisk och analytisk förmåga, kan identifierar och analyserar problem samt är duktig på att hitta relevanta lösningar. Du fokuserar på helheten snarare än delarna, är självständig, har en god samarbetsförmåga och ser den egna leveransen som en del av Hemsös totala resultat.

Passar detta in på dig? Vi hoppas att du tycker detta låter som en roll där du kan bidra med din kompetens samt utvecklas framåt tillsammans med Hemsö och ta företaget till nästa nivå!

Arbetstider/Varaktighet
Direktrekrytering till Hemsö
Heltid, flextid, 38,5 h/v.
Start: September/Oktober

Om Hemsö
Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal och stabila hyresgäster. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Det totala värdet på Hemsös fastighetsbestånd uppgår till över 50 miljarder kronor. Hemsö har sedan mars 2015 kreditbetyg A- från Standard & Poor´s. Mer information på www.hemso.se

Närvarande, utvecklande, ansvarstagande är våra värdeord. Kulturen på Hemsö präglas av eget ansvar, prestigelöshet och en passion för det värde Hemsös fastigheter tillför samhällsnyttan. Som medarbetare är vi ärliga, lyhörda, flexibla och dialogdrivna i våra relationer. Vi är nära våra kunder för att kunna erbjuda de lösningar som krävs både i dagens verksamhet och för framtiden.

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.
Mer info
Kontaktperson Charlotte Ekenstam
Telefon 08-586 22 708
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Placera Personal
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 29 aug 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.