Orderadministratör till intressant företag i Kista

Orderadministratör till intressant företag i Kista

Tjänsten
Till vårt kundföretag i Kista söker vi nu en orderadministratör för ett långt uppdrag på ett företag i framkant inom elektronik. Som orderadministratör kommer du ansvara för olika administrativa uppgifter samt stödja kunder inom följande områden; orderhantering, prisinformation, leveransinformation och prognoser. Du kommer anställas av Placera Personal och arbeta som konsult på vårt kundföretag. Tjänsten är på heltid, med start omgående och fram till april 2021.

Kvalifikationer
Följande bakgrund ser vi som lämplig för tjänsten som orderadministratör:
  • Minst ett års erfarenhet från liknande tjänst inom order, logistik och/eller försäljning
  • God erfarenhet i MS Office, främst Excel
  • Erfarenhet av SAP är meriterande
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Personligt
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en strukturerad person med förmåga att hantera flera olika uppgifter parallellt. Du är flexibel, serviceminded och har lätt för att hantera förändringar. Du har en god prioriterings- och kommunikationsförmåga samt förstår och ser helheten.

Företaget
Vårt kundföretag utvecklar och utökar konstant sitt utbud av strategiska elektronikprodukter. De är ledande inom sitt område och har efter sin satsning 2016 tagit en stark position inom elektronik på marknaden. De har uppnått en stark tillväxt genom sin nya teknik och annorlunda och lyxiga design.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: Orderadministratör, order, administration, SAP, elektronik
Mer info
Kontaktperson Alexandra Ärlestål
Telefon 08-586 22 718
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.