Löneadministratör/Administratör till uppskattad arbetsgivare

Löneadministratör/Administratör till uppskattad arbetsgivare

Vår kund är en branschorganisation och har sitt huvudkontor i Stockholm. På det moderna och designade kontoret arbetar ca 100 medarbetare i en inspirerande miljö. Här står trivsel, utveckling och nyfikenhet högt på agendan och gör detta företag till en arbetsplats där medarbetarna trivs och gärna stannar.


Tjänsten:
I rollen löneadministratör arbetar du med hela lönekedjan för tjänstemän samt arbetar med andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta 50% med löneadministration och 50% som administratör för en annan avdelning på företaget.
Detta är en direktrekrytering till vår kund med start så snart som möjligt (med hänsyn till uppsägningstid).

Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Hantera och korrigera uppgifter kring bla. sjukfrånvaro, semester och traktamenten
  • Erbjuda första linjens stöd och support till medarbetare och chefer för lönefrågor
  • Ta fram statistik och rapporter
  • Kontakt med olika myndigheter
  • Upprätta arbetsgivarintyg
  • Hantering av personuppgifter, kontroller.
  • Bidra till utveckling av lönefunktionens processer och rutiner
  • Administration kopplat till prisjusteringar
Kvalifikationer
För att passa denna tjänst ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer
  • Tidigare erfarenhet inom löneadministration
  • Erfarenhet av lönesystem
  • Flytande svenska i tal och skrift
Personliga kvalifikationer
Som person är du noggrann och har ett strukturerat arbetssätt samt ett öga för detaljer. Vidare tror vi att du är ansvarstagande, gillar att planera, har lätt för att prioritera och uppskattar att arbeta självständigt med en tydlig struktur. Du är effektiv, flexibel och är prestigelöst i ditt förhållningssätt. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att formulera dig i tal och skrift.

Intresse för tjänsten?
Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

Arbetstid/Varaktighet
Rekrytering
Start: Snarast
Omfattning: Heltid

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.
Mer info
Kontaktperson Klara Eidhagen
Telefon 076-536 27 16
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Placera Personal
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 9 nov 2019 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.