Hyresadministratör till ekonomiavdelning för rekrytering

Hyresadministratör till ekonomiavdelning för rekrytering

Tjänsten
På det trevliga och moderna kontoret precis bredvid Humlegården med närhet till kollektivtrafik, shopping och trevliga restauranger arbetar ca 80 personer. I tjänsten som hyresadministratör kommer du att ingå i ett team på 4 personer. Anställda på Hemsö har ett flertal förmåner till exempel ett generöst friskvårdsbidrag, fri hälsoundersökning, konferenser, jul- och sommarfester samt kontorsergonomi i framkant.

Arbetsuppgifter
I rollen som hyresadministratör har du ansvar för en egen region där du har ett kvalitetsansvar för hyresadministration samt uppföljning av hyres- och kundfordringar. Beroende på vilken region du kommer ansvara för så kan det förekomma vissa resor till Hemsös andra kontor runt om i landet. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är b.la att registrera hyresavtal, uppsägningar och överlåtelser. Du stödjer förvaltningen i frågeställningar som rör b.la hyres- och kundfordringar. Du hanterar hyresaviseringen samt övrig fakturering som är kopplad till hyreskontrakt. Vidare hanterar du betalningar, ansvarar för löpande registervård och säkerställer så allt är uppdaterat och färdigställt för fakturering. Tjänsten är på heltid med start omgående.

Företaget
Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Hemsö finns i Sverige, Tyskland och Finland. Hemsös verksamhet kännetecknas av långa hyresavtal och stabila hyresgäster. Tredje AP-fonden är majoritetsägare. Till deras Stockholmskontor söker de nu en hyresadministratör för rekrytering.

Kvalifikationer
För att passa in i denna tjänst ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer:
  • Minst en gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
  • Några års erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna kundreskontra
  • God systemvana
  • Meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen alt hyresjuridik
Personliga egenskaper
För den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen ställer höga krav på din sociala och serviceinriktade förmåga då du kommer ha kontakt med många interna och externa kontakter. Du sätter kundens behov i fokus och löser dina uppgifter på ett effektivt och flexibelt sätt. Du skaffar dig snabbt ett helhetsperspektiv genom din goda förmåga att planera och organisera dina arbetsuppgifter. Din samarbetsförmåga är mycket god och du anpassar dig och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vidare är du resultatinriktad och tar ansvarar för leveransen av dina egna mål och att de nås i tid.

Arbetstider/Varaktighet
Heltid, 38,5 h/v.
Start: Omgående.
Rekrytering

Intresse för tjänsten?
Sök tjänsten redan idag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: Hyresadministratör , ekonomiassistent , fastighetsbranschen , fastighetsjuridik

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.
Mer info
Kontaktperson Klara Eidhagen
Telefon 076-536 27 16
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Placera Personal
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 15 dec (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.