Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start omgående

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start omgående

Tjänsten
Vår kund är i en expansiv fas och behöver förstärka ekonomiavdelningen med en duktig ekonomiassistent. På kontoret i Marievik arbetar idag 30 personer i trevliga lokaler och du kommer ingå i en ekonomiavdelning bestående av 7 personer. I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett inom leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal med start omgående som förväntas pågå minst sex månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Registrera och bokföra inkommande fakturor
  • Stämma av bankkonton
  • Läsa in filer och scanna in avtal
  • Administrera utbetalningar till leverantörer
Kvalifikationer
För att passa i rollen som ekonomiassistent ser vi följande bakgrund som lämplig:
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning/erfarenhet
  • Tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra
  • Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
  • Erfarenhet av Navision eller Exflow är meriterande
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad och har ett stort eget driv. Du är en ödmjuk teamspelare som trivs med att samarbeta med andra.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid 8-17 (flextid)
Konsultuppdrag via Placera Personal. 6 månader med start omgående.

Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, ekonom, ekonomi
Mer info
Kontaktperson Klara Eidhagen
Telefon 076-536 27 16
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 7 dec (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.