Dansktalande orderadministratör till företag inom skönhet

Dansktalande orderadministratör till företag inom skönhet

Vi letar efter en dansktalande kundservicemedarbetare/orderadministratör till ett framgångsrikt internationellt företag inom dagligvarubranschen. Företaget är verksamt över hela världen och du kommer att vara anställd på deras nordiska huvudkontor vid Värtahamnen i Stockholm. Detta är en direktrekrytering till vår kund.


Om tjänsten
Som dansktalande kundservicemedarbetare/orderadministratör kommer ditt arbete variera inom logistik, kundservice och administration mot den danska marknaden. Du är ansvarig för hela orderflödet vilket innebär:
  • Registrera order i företagets interna system
  • Ha nära kontakt med de interna Key Account Managers
  • Uppföljning med externa kontakter och kunder för att slutföra ordrar
  • Skicka rapporter internt och externt
  • Ge stöd till logistikavdelningen med leveransinformation
  • Kundservicesamtal främst B2B

Kvalifikationer

För att passa in i denna roll ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer:
  • Tidigare erfarenhet av service och/eller administration
  • Mycket goda kunskaper i danska och engelska
  • Goda kunskaper i svenska är meriterande
  • Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande
Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. Du är målinriktad, lösningsorienterad och har lätt för att lära dig nya system. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i internationell miljö.

Arbetstid/Varaktighet
Direktrekrytering till vår kund / Tillsvidare
Heltid, mån-tors 8-16.30 och fre 8.00.15.00 (37,5 timmar arbetsvecka)

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

Nyckelord: danska, dansktalande, kundservice, order, orderadministration, SAP, administration, administratör.
Mer info
Kontaktperson Alexandra Ärlestål
Telefon 08-586 22 718
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Placera Personal
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 18 juli (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.