Administrativ assistent till händelserik organisation i city

Administrativ assistent till händelserik organisation i city

Tjänsten
Vår kund är en bransch- och arbetsgivarorganisation och till deras trevliga kontor i centrala Stockholm söker vi en administrativ assistent. Du kommer ingå i ett assistentteam där du självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter. Du har ett nära samarbete med förhandlingschefer, förhandlare och jurister och det är viktigt att du är proaktiv och alltid ligger steget före. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du har i rollen ett flertal kontaktytor som du vårdar med bästa tänkbara service. Detta är ett långt konsultuppdrag under ett år med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är på heltid med start omgående.

Arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Hantera inkomma ärenden
  • Boka möten och konferenser internt och externt
  • Redigera kollektivavtal
  • Korrekturläsa olika dokument
  • Uppdatera och ta fram utskickslistor i medlemsregistret
  • Kalenderhantering i Outlook
  • Se till så medlemsföretagen får relevant information genom nyhetsbrev samt uppdateringar på hemsida
Kvalifikationer
För att passa i rollen som administrativ assistent ser vi följande bakgrund som lämplig:
  • Tidigare erfarenhet inom administration
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Erfarenhet av något CRM system, webbverktyg (gärna Episerver) samt Apsis är meriterande
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och proaktiv i ditt arbete. Du tycker om att ha många bollar i luften, är flexibel och får energi av att ge bästa möjliga service till andra. För att lyckas i rollen krävs det att du har lätt för och är duktig på att skriva och korrekturläsa texter.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid 8.30-17 med flextid. Start omgående - 1 års uppdrag med goda möjligheter till förlängning.


Lön

Fast lön enligt överenskommelse

Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: administratör, administrativ assistent, administration, assistent, apsis, crm, episerver
Mer info
Kontaktperson Klara Eidhagen
Telefon 076-536 27 16
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 15 maj 2019 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.