Pernod Ricard söker nu en Regional Manager

Pernod Ricard söker nu en Regional Manager

Pernod Ricard söker en ny stjärna som Regional Manager att bygga vidare och utveckla affären inom region Stockholm Syd.

Vill du vara med och representera några av världens starkaste varumärken inom dryckesbranschen? Vill du jobba mot bar, restaurang och hotell med förtroendet att själv disponera din arbetstid? Är du serviceminded, har ett naturligt sinne för affärer och tycker om att ha kul på jobbet? Då kan jobbet hos oss på Pernod Ricard vara något för dig, sök redan idag!

Som Regional Manager hos oss får du chansen att vidareutveckla kundportföljen i Stockholm och vi ser gärna att du kommer in med nya idéer och lösningar. Du får fina möjligheter att utvecklas i ett familjärt team som är drivet och engagerat med en stor portion frihet under ansvar. Att arbeta under kvällstid, vara där det händer och representera en av de starkaste portföljerna i branschen är något du motiveras av.

Ditt anställningserbjudande

Som Regional Manager på Pernod Ricard får du ta över en mycket välskött region och kan sätta din prägel på framgent. Du får vara med där det händer och genomföra aktiviteter, provningar och kampanjer med dina kunder och framförallt driva volymer genom affärsmässiga avtal. Du kommer tillhöra säljgruppen på åtta medarbetare som präglas av stort engagemang och familjär stämning.

Pernod Ricard erbjuder mycket fina förmåner i form av bland annat tjänstebil och generöst bonussystem.

En arbetsplats att trivas på! Kulturen hos oss på Pernod Ricard präglas av stort engagemang och en vilja att göra det lite extra för sina kunder och kollegor.

Dina arbetsuppgifter
  • Genomföra aktiviteter, provningar och kampanjer med kunder i sitt distrikt
  • Arbeta aktivt med företagets affärssystem, ange korrekt information till intresserade kunder och prospekts
  • Regelbundet övervaka kundavtal och hålla en proaktiv dialog med dina kunder.
  • Regelbundet följa upp kostnader och marknadsföringsbudget och agera vid avvikelser
  • Att söka den information som behövs för att utföra arbetet.
  • Hålla angivna tidsramar för administrativt arbete
Värt att veta

Pernod Ricard sitter i fina lokaler på Liljeholmskajen. Företaget är franskägt och i Stockholm arbetar 65 personer.

Som Regional Manager ansvarar du för att företagets relationer med kunder och partners i regionen etableras och upprätthålls på en nivå som möjliggör långsiktiga affärsrelationer.

Under ledning av försäljningschef ansvarar du för försäljning av Pernod Ricard Sweden AB:s produkter till restauranger och grossister inom din region.

Vi är ett sammansvetsat team som har roligt på jobbet och ser fram emot en ny kollega.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen tror vi att du har en tidigare säljerfarenhet och har du jobbat inom inom service, gärna inom hotell eller restaurang är det ett plus. Du får disponera din arbetstid men en del kommer behöva vara förlagd på kvällstid. Att få vara med där det händer och genomföra aktiviteter, provningar och kampanjer med dina kunder och framförallt driva volymer genom affärsmässiga avtal är något du motiveras av.

Som person behöver du vara serviceminded och vara självgående. Att skapa och bibehålla relationer, nå resultat och samarbeta är något vi värdesätter högt samt att ett dryckesintresse finns. Du bör du ha god datorvana då du kommer att arbeta i flera system samtidigt.

Intresserad?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Mer info
Kontaktperson Åsa Dominicus
Telefon 0701435906
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager, HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av TNG
Sista ansökningsdag 31 aug 2022 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/