Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Vill du vara med och skapa god service genom dina kommunikativa färdigheter? Är du en driven och målmedveten person? Vi letar efter dig som vill utvecklas i en tjänst som kundtjänstmedarbetare och har träffat organisationens kommunikationschef för att ta reda på mer om tjänsten.

Beskrivning

Perido hjälper just nu ett stort och välkänt företag att hitta nya stjärnor i form av kundtjänstmedarbetare. Det här företaget brinner för att utmana sina konkurrenter på en ständigt växande marknad, där kunderna alltid vill ha nya och smartare lösningar. En stark lagkänsla resulterar i ett högt engagemang bland företagets medarbetare och här blir du del av ett härligt gäng, där dina kunskaper och förmågor dagligen gör skillnad. Kundtjänstteamet sitter i nya och häftiga lokaler i Kista – är du deras nya kollega? Här följer en intervju med företagets kommunikationschef:

I de fina och ljusa lokalerna träffar vi kommunikationschefen för att få reda på mer om rollen som kundtjänstmedarbetare. "Det här är en speciell och utmanande roll på företaget. De flesta brukar stanna i den här rollen i något år och gå vidare inom företaget efter det. Det som är så roligt med den här rollen är att man skapar sig en möjlighet att gå nästan varsomhelst i företaget efter att ha visat att man är rätt person för oss, så det finns alla chanser att göra en enorm resa internt. Vi är ett stort företag, vilket innebär att du som kundtjänstmedarbetare kommer att ha många olika kontaktytor. I den här tjänsten kommer du att arbeta mot företagets kunder i Sverige, det är en variationsrik roll där vi tar hand om dig från dag 1 och ger dig goda möjligheter genom att ständigt coacha dig och erbjuda dig utbildningar."

Kan du berätta mer ingående om arbetsuppgifterna? "Som kundtjänstmedarbetare kommer du ansvara för att företagets kunder känner sig trygga och bekväma med oss. Vi anser att det viktigaste i samtalen är kvalitet, att göra våra kunder nöjda är vår högsta prioritet. Kundsamtalen kan handla om att hjälpa till med telefoni som strular, hjälpa till med återställning av lösenord och att svara på frågor kring löner samt fakturor. Vi räknar inte med att en nyanställd redan kan allt, så vi kommer att ge en grundlig utbildning innan du som kundtjänstmedarbetare får sätta tänderna i arbetsuppgifterna."

Vårt samtal fortsätter –Hur bör du vara som person för att trivas i rollen? "Jag skulle säga att det viktigaste är att den som söker är en ambitiös och målmedveten person. Vi letar efter personer som har tidigare erfarenheter av något serviceyrke, kanske från ett butiksjobb eller så har du kanske till och med jobbat inom kundtjänst. Kundtjänsterfarenhet är såklart extra meriterande. Det är även bra med ett intresse för teknik, då detta är vad vårat företag är inriktat emot. Här ger vi våra anställda mycket eget ansvar och möjligheten att lära sig mycket nytt och utvecklas, så vi letar efter dig som brinner för att ständigt bli bättre!"

Har vi väckt ditt intresse? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Minst gymnasial utbildning
  • Erfarenhet av service, kundsupport eller liknande arbete
  • Goda datakunskaper
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
  • Arbetslivserfarenhet inom telekombranschen
  • Erfarenhet av arbete med växeltelefoni
Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare. Tillträde 2018-08-06.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida där du kan enkelt ansöka utan CV.
Det går också bra att maila ansvarig rekryterare Emma Hüll emma.hull@perido.se
Skicka ditt namn och telefonnummer så blir du kontaktad.
Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.perido.se
Sista ansökningsdag 17 juli (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30084 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor:fraga@perido.se

Hemsida:www.perido.se