Jr supporttekniker till internationellt bolag sökes!

Jr supporttekniker till internationellt bolag sökes!

Är du en kreativ och lösningsorienterad person som söker nya utmaningar? Trivs du i serviceroller där du får bidra med dina kunskaper inom IT och teknik? Ta chansen och sök denna tjänst till ett snabbt växande, företagsamt och lättsamt bolag som inte drar sig för en pingismatch eller två under lunchen!

Beskrivning

Vi på Perido är på jakt efter en teknisk kunnig och serviceorienterad supporttekniker som kommer att ingå i ett skickligt supportteam. Tjänsten är placerad hos vår kund – ett tillväxtbolag som säljer bland de populäraste produkterna inom modebranschen och som finns representerade över hela världen. Företaget håller till i stora och ljusa lokaler i centrala Vasastan med närhet till allt.
Här väntar en ledig plats på dig!

Vad innebär rollen som supporttekniker? Du kommer här att ingå i ett kreativt och lättsamt team, men då dina kollegor är ute och reser en hel del innebär det att din uppgift blir att ge support på plats. Du sitter på Stockholmskontoret och arbetar både med onsite och remote till kollegor på andra kontor runt om i världen. Ärenden är av varierande karaktär och svårighetsgrad vilket innebär att i vissa fall kommer arbetet även innefatta 2:d line support. Du kommer att hantera allt från:

· Installationer
· Hård- och mjukvara
· Felsökningar
· Nätverk
· Datorer – PC och Mac
· Skrivare och audio video

Alla ärenden dokumenteras och följs upp i ärendehanteringssystemet Samanage och du kommer att använda dig av remotesystemet TeamViewer när du ger support till de andra kontoren runt om i världen. Dessutom används MDM systemet Failwave och molnnätverket Cisco Meraki. Det finns inga krav på att du kan dessa system, men det är definitivt en merit.

Vem letar vi efter? Vi söker efter dig som har något års erfarenhet av tillexempel 1:st line och är en lösningsorienterad och självgående person som gillar att ge den bästa möjliga servicen på ett prestigelöst sätt. Det är också viktigt att du har lätt för att uttrycka dig kring tekniska termer och lösningar på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt såväl på svenska som engelska. Slutligen tror vi att du som söker denna tjänst har ett genuint IT- intresse och har ett öppet och glatt sinne. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter, både i rollen och inom företaget!

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Gymnasialutbildning med inriktning IT
  • Tidigare erfarenheter av liknande arbete
  • Förståelse för support och ärendehanteringssystem
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift även på engelska
Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag på 6 månader med start omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter
– något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30054 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.perido.se
Sista ansökningsdag 8 juli (13 dagar kvar)