Jr handläggare med intresse för nationalekonomi och samhällsfrågor – tillsvidare!

Jr handläggare med intresse för nationalekonomi och samhällsfrågor – tillsvidare!

Är du en trygg, vänlig och noggrann person som vill ha ett ansvarsfullt administrativt myndighetsarbete? Du har lätt för att samarbeta med andra och är nu ute efter ett långsiktigt arbete på en meriterande arbetsplats där ditt intresse för samhällsfrågor och nationalekonomi garanterat kommer till nytta. Då är du rätt person för den här tjänsten!

Beskrivning

Till den här handläggartjänsten söker vi dig med högskoleutbildning som vill bli del av en engagerad arbetsgrupp på en spännande myndighet. Arbetsplatsen är belägen i trevliga och öppna lokaler mitt i centrala Stockholm.

Som junior handläggare kommer du, tillsammans med dina närmsta kollegor, att arbeta med enklare administrativa arbetsuppgifter då ni granskar, kontrollerar och säkerställer att olika ekonomiska underlag och kontaktuppgifter stämmer innan de skickas vidare till ekonomiavdelningen. I arbetet kommer stort fokus att vara på kvalitetstänk och vi tror att du är mycket noggrann och observant i ditt arbetssätt, eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information.

Du kommer att arbeta över många kontaktytor, både internt och externt, därför ser vi att du har lätt för att bemöta olika typer av människor och du ger ett förtroendeingivande och ansvarstagande intryck. För dig som är intresserad av nationalekonomiska frågor och som har lätt för att ta för dig kan det här vara en mycket givande roll där du dessutom får bidra till samhällsnyttan och samlar på dig en tung merit till CV:t.

För den här tjänst krävs svenskt medborgarskap och den kandidat som blir erbjuden tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning.

Är detta en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Akademisk utbildning, gärna nationalekonom eller statsvetare
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • God datorvana
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.perido.se
Sista ansökningsdag 11 nov (51 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30346
i ämnesraden.

Kontakt

Frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se