Digpro söker en kontorsassistent med känsla för ansvar

Digpro söker en kontorsassistent med känsla för ansvar

Skulle du vilja ha ett socialt arbete där du blir en central och betydelsefull person i organisationen? Tycker du dessutom om att sprida glädje, är kreativ och är en ansvarstagande person som kan bidra med hög servicekänsla när du välkomna besökare? På Digpro får du allt detta plus en mängd trevliga kollegor i en utvecklande miljö med stora möjligheter. Läs vidare och sök tjänsten!

Beskrivning

Vi på Perido hjälper företaget Digpro att hitta en kontorsansvarig receptionist. Företaget utvecklar innovativa och smarta IT-lösningar för nätbolag och offentlig förvaltning och är marknadsledande i Skandinavien med ca 80 anställda. Digpro befinner sig för närvarande i en tillväxtfas och behöver stärka upp på sitt kontor här i Stockholm med en person som har ansvar för kontoret och receptionen på heltid. Tjänsten är placerad på Kungsholmen, centralt med gångavstånd till och från tunnelbanan.

I denna centrala roll hos Digpro erbjuds du ansvaret över receptionen och kontoret. Du blir Digpros ansikte utåt och här kan du bidra med ditt glada humör både till kollegor och kunder. Du bemannar receptionen bemannar du och hälsa besökare välkomna mellan ca. 8.30-17 samt stöttar upp kontoret med allt praktiskt och administrativt så som att:
  • Sköta utlämning av lånekort till parkeringen för medarbetare och kunder
  • Ta hand om in och utgående post och bud
  • Fylla på med kontorsmaterial, kaffe och hålla rent i kök och konferensrum
  • Sköta alla beställningar och ha kontakt med leverantörer för exempelvis mat, blommor, resebokningar, städpersonal och massage
  • Stötta ansvarig personal vid event och möten
  • Delta i skyddsronder, arbete kring arbetsmiljön och vara delaktig i informationsspridningen till medarbetare
  • Ta hand om kontakten med fastighetsförvaltaren och anmäla ärenden genom ärendehanteringssystemet Bugzilla
Du kommer även att få hjälpa till med enklare ekonomiuppgifter så som arkivering och scanning av fakturor samt övriga administrativa uppgifter exempelvis dokumentation. Kort och gott har du ansvar över hela kontoret och ser till att allt fungerar och ser snyggt ut.

Vi söker dig har tidigare erfarenheter av service och har arbetat med enklare ekonomi- som administrativa uppgifter. Du trivs i en miljö med mycket kund- och leverantörskontakt och har god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Vidare tror vi att du är en mycket serviceorienterad person och som har ett sinne för ordning och reda samt att du kommer med förslag och idéer på förbättringar kring arbetsrutiner och miljö. Du har förmågan att ta tag i saker, lämnar inget oklart, arbetar självständigt samt känner stort ansvar över ditt arbete. Har du dessutom ett ekonomiskt, affärsmässigt och hållbarhetstänk, kommer du att passa utmärkt in på Digpro.

Är det dig vi söker till Digpro som kontorsansvarig receptionist? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Gymnasialutbildning
  • Minst 1 års erfarenhet av liknade arbete, främst inom service
  • Hantering av enklare ekonomiuppgifter så som fakturaberedning
  • Goda kunskaper i MS Officepaketet gärna i Excel
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Meriterande
  • Kunskap i Bugzilla
  • Kunskap i Visma Advantage
  • Kunskap i Google Drive
  • Teknikintresse
Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning med start så snart som möjligt

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.perido.se
Sista ansökningsdag 4 nov (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30036 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor:fraga@perido.se
Hemsida:www.perido.se