2-line/onsite tekniker till IT-bolag i framkant!

2-line/onsite tekniker till IT-bolag i framkant!

Har du tidigare jobbat i first-line och vill ta nästa steg i karriären? Är du en förtroendegivande och social person som engagerar dig när människor frågar efter din hjälp? Vill du ha en bred och variationsrik roll där du får både lösa tyngre helpdeskärenden och arbeta onsite? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Beskrivning

Vart kommer du att arbeta? Den här tjänsten är placerad hos en av våra kunder, ett företag som arbetar med att leverera IT-lösningar anpassade utefter kunders varierande behov, med fokus på hybrid- och molnlösningar. Företaget är placerat i Solna och det är där du kommer att hålla till.

Vad kommer du att arbeta med? Här blir du del av ett kunnigt servicedeskteam som tillsammans fokuserar på att ge support till företagets anställda och kunder. Du kommer att hantera onsite-ärenden på det lokala kontoret som du sitter vid, samtidigt som du kommer att arbeta med 2-line ärenden. Fördelningen kommer vara 50/50 där ingen dag är den andra lik. Det rör sig om att ge support till klienter gällande, skrivare, mobiler, nätverk och beställningar. I 2-line kommer man inte ha lika mycket kontakt direkt med användare utan hantera problem och incidenter som kräver större uppmärksamhet.

Vem letar vi efter? Vi letar efter dig som är social, kommunikativ och som trivs i en roll där du får vara behjälplig inom flera områden. Arbetet ställer krav på struktur och du kommer att få stor användning för din lösningsorienterade sida då du ger support kring de tekniska delarna på ett effektivt sätt. Du tar egna initiativ och gillar utmaningen i att arbeta fram nya lösningar, likväl som du arbetar bra i grupp och kan resonera med dina kollegor för att hitta alternativa lösningar till ett problem.

Låter det här som nästa utmaning för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Kravprofil
  • Gymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet av liknande arbete
  • Bred generell teknisk kunskap inom IT
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
  • IT-teknisk utbildning
  • Kunskap om ITIL
  • Office365, ServiceNow, Powershell
Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.perido.se
Sista ansökningsdag 4 nov (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30196 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor:fraga@perido.se
Hemsida:www.perido.se