Service Center Manager till börsnoterat fastighetsbolag

Service Center Manager till börsnoterat fastighetsbolag

Tjänstebeskrivning

Är du en erfaren, driven och målmedveten Service Center Manager? Vill du skapa rätt förutsättningar för att utveckla serviceenheten och därefter driva det operativa arbetet? Då kan du vara den vi söker som Service Center Manager på ett framgångsrikt fastighetsbolag med bas i Stockholm.

Beskrivning av arbetsuppgifter
Tjänsten som Service Center Manager innebär att bygga upp en helt ny kundservicefunktion och att skapa en framgångsrik serviceenhet. Du kommer att inneha det yttersta ansvaret för samtliga delar av funktionen såsom exempelvis personal, processer, rutiner och resultat.

Det dagliga arbetet innefattar exempelvis:
  • ansvar för det operativa arbetet i kundtjänsten
  • leda organisation för uppemot 30 personer
  • schemaläggning, rekrytering och utbildningsansvar för hela teamet
  • ta fram, analysera och presentera nyckeltal och KPI:er
  • upprätta mål för enheten och följa upp resultatet
Tjänsten passar dig som lockas av att vara med och skapa en ny avdelning på ett framgångsrikt och etablerat fastighetsbolag. Då du är ytterst ansvarig för kundservicefunktionen är det av stor vikt att du som person kan motivera dina medarbetare och bidrar med stort engagemang. Vidare ser vi att du som söker är prestigelös och föregår med gott exempel i det dagliga arbetet.

Krav på person

Vi söker dig som är framåtsträvande och brinner för att leda andra mot goda resultat. Vidare har du en utbildning där organisationsutveckling, personalansvar och service stått i fokus, alternativt arbetat inom operativt ledarskap, kundservice och/eller försäljning, gärna från ett fastighetsbolag eller exempelvis hotellbranschen. Det ett krav att du haft en liknande roll tidigare och är van vid att självständigt upprätta rutiner och implementera dessa hos personalen. Vi ser också att du är en hängiven och entusiasmerande ledare som drivs av att sprida dina visioner och ditt engagemang i teamet.

För att lyckas i rollen som kundtjänstchef krävs vidare:
  • minst 3 års erfarenhet av en ledande roll inom kundservice
  • svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • goda system- och datakunskaper
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Service Center Manager.

Övrigt

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: I huvudsak kontorstider
Plats: Stockholm

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Matilda Agdur på matilda.agdur@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sökord: kundtjänstchef, kundservicechef, customer success manager, teamleader, teamchef, avdelningsansvarig, avdelningschef, kundtjänst, call center chef, kundtjänstansvarig, personalchef

Om PerformIQ

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Performiq
Hemsida http://www.performiq.se
Sista ansökningsdag 28 sept (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett sportsligt mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.

Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna.