Kundservicechef till teknikbolag

Kundservicechef till teknikbolag

Vill du skapa rätt förutsättningar för att utveckla kundserviceavdelningen strategiskt och driva det operativa arbetet? Då kan du vara den vi söker som kundservicechef till ett etablerat teknikbolag.

Tjänsten som kundservicechef innebär att du kommer att inneha det yttersta ansvaret för samtliga delar av funktionen, du utgör en del utav ledningsgruppen och rapporterar till försäljningschefen.

Det dagliga arbetet innefattar exempelvis:
  • ansvar för det operativa arbetet i kundtjänsten
  • leda avdelningen på 7 personer
  • schemaläggning, rekrytering och utbildningsansvar för hela teamet
  • ta fram, analysera och presentera nyckeltal och KPI:er
  • upprätta mål för enheten och följa upp resultatet.
Tjänsten passar dig som lockas av att vara med och arbeta med förbättrings- och förändringsarbete inom ett etablerat teknikbolag. Då du är ytterst ansvarig för kundservicefunktionen är det av stor vikt att du som person kan motivera dina medarbetare och bidrar med stort engagemang. Vidare ser vi att du som söker är prestigelös och föregår med gott exempel i det dagliga arbetet. Du har ett coachande ledarskap och är en tydlig ledare med god kommunikativ förmåga. Du arbetar systematiskt och strukturerat med god förmåga att följa upp arbetet.

Du som söker denna tjänst har ett tekniskt intresse och förståelse, meriterande med bakgrund inom tillverkande industri eller byggsektorn. Vi tror att du har arbetat som kundservicechef eller gruppchef inom ett tekniskt bolag. Du har god förståelse för it system samt goda kunskaper inom Officepaketet. Du behärskar både engelska och svenska obehindrat. Meriterande ifall du behärskar norska eller danska språket.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butikspersonal.

Start: tidigast 1 nov
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Plats: Täby

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ men med stor möjlighet till anställning direkt hos kundföretaget.

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta senior rekryteringskonsult, Carl Henrik Monsén på carlhenrik.monsen@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: kundtjänstchef, kundservicechef, customer success manager, teamleader, teamchef, avdelningsansvarig, avdelningschef, kundtjänst, call center chef, kundtjänstansvarig, personalchef
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://performiq.se/
Sista ansökningsdag 14 okt 2020 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.