Sales & Marketing Coordinator till PeopleProvide

Sales & Marketing Coordinator till PeopleProvide

Är du resultatdriven, en fena på CRM-system och vill hitta nycklar för att omvandla marknadskampanjer till affärer? Då ska du komma och jobba med oss!

PeopleProvide är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat "provida" den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett affärsinriktat och hållbart sätt. Allteftersom vi växer behöver vi hitta nya vägar för att bygga relationer med nya och befintliga kunder. Därför söker vi nu vår nästa kollega, en lösningsorienterad och kreativ Sales and Marketing Coordinator.

Om rollen

I rollen som Sales & Marketing Coordinator arbetar du på bred front med nätverkande, tekniskt kunnande och kunduppföljning för att stärka PeopleProvides position som kompetensbolag inom affärsdriven och hållbar HR. Du är ett sälj- och marknadsstöd till våra affärsområdeschefer och arbetar aktivt med digitalisering, retargeting och kundkontakt. Inför kampanjer arbetar du tillsammans med vår marknadsansvarige för att öka träffsäkerheten i vår räckvidd, efter arbetar du aktivt med uppföljning och bearbetning för att omvandla kampanjerna till affärer för PeopleProvide.

Vem är du?

I ett entreprenörsdrivet och växande bolag är vardagen omväxlande och får vi önska är du därför lösningsorienterad, initiativtagande och orädd. Vidare tror vi att du är nätverkande, har ett intresse för rörligt material och är trygg med teknik. Du arbetar precis som vi enkelt och engagerat och du uppskattar utmaningen att nå fram genom bruset.

Erfarenheter
  • Administrerat CRM system (Upsales meriterande)
  • 1-2 års yrkeserfarenhet inom B2B-försäljning eller marknad
  • Erfarenhet av t.ex. Marketing Automation, SEO, Google Analytics eller Google ads
  • Eftergymnasial utbildning (KY/Yh, kurser eller liknande)
  • Erfarenhet av digital kommunikation
  • Grundläggande Svenska och Engelska i tal och skrift
Det är dessutom meriterande om har en utbildning inom sälj/marknad, tidigare har varit superuser i något CRM-system och har erfarenhet av arbete i ett mindre bolag.

Vad erbjuder vi?

Stora möjligheter till utveckling i en bred roll i ett växande företag där affären står i fokus. Du har en marknadsmässig lön och möjlighet till bonus. Tjänsten är heltid och tillsvidare med inledande provanställning.

Vi sitter i ljusa lokaler vid Mariatorget, har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang som understryker vårt hållbarhetsfokus! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med?

Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet!

Ansökan

Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast då vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt tid.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via personliga mejl, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Ankarström på therese.ankarstrom@peopleprovide.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadsassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 8 juli 2022 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PeopleProvide grundades 2014 av VD Anna Möller med visionen om att skapa hållbar och affärsdriven HR för våra kunder. Vi har vårt kontor i Stockholm på Swedenborgsgatan 10 men är även verksamma i Göteborg och Malmö. Det är ett kompetensbolag inom HR med ett stort engagemang för hållbarhet för både människa och miljö.

Företagets värderingar är; Enkelt och Engagerat. Värderingarna genomsyrar verksamheten och leder medarbetarna i sitt vardagliga arbete.

Utsedda till Gasellföretag 2018 av Dagens Industri.