HR Manager till vår kund

HR Manager till vår kund

Är du van vid att driva egna processer och har erfarenhet av att göra detta i en global koncern? Vill du få chansen att göra detta i en dynamisk miljö med högt tempo? Då är sannolikheten stor att du kommer att trivas hos vår kund i rollen som HR Manager!

Jobbet

Rollen är för dig som vill växla mellan strategiska, taktiska och operativa arbetsuppgifter inom HR i en organisation som består av ca 250 medarbetare. Du kommer få vara med och bygga upp HR-funktionen, etablera och utveckla processer, verktyg och riktlinjer för att skapa möjligheter för linjecheferna att utveckla sina team och bidra till fortsatt tillväxt.

Utöver ovan ansvarar du för att säkerställa efterlevnad av svensk arbetsrätt och upprätthålla de fackliga relationerna. Du kommer också ha ägandeskap för de lokala Compensation & Benefit frågorna som till exempel: lönekartläggning, lönerevision och tjänstevärdering. I rollen ingår att leda och utveckla det lokala HR-teamet och du rapporterar till CHRO.

Vi letar efter dig som...

...är trygg i din HR kompetens och har förmågan att balansera prioriteringar inom operativa, taktiska och strategiska uppgifter. För att lyckas i rollen tror vi att du är en energisk, engagerad och målorienterad person som är van vid att driva HR-agendan självständigt, delegera vid behov och samarbeta tillsammans med kompetenta kollegor inom koncernen. Du har pondus och integritet, en god förmåga att kommunicera samt vet av erfarenheter vad som leder till goda resultat samtidigt som du vågar ompröva dina idéer.

Vad vi önskar av dig

Vi ser att du har en akademisk examen inom HR eller liknande och ca 7-10 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har omfattande kunskap inom svensk arbetsrätt och lång erfarenhet av fackliga relationer inom olika kollektivavtal samt god kunskap inom Compensation & Benefits. Du är dessutom bekväm med och har erfarenhet av att navigera i en global matrisorganisation. Eftersom du kommer att ingå i en koncern så är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att stödja organisationen på bästa sätt är det meriterande om du har deltagit i implementation av HR-system.

Anställningsvillkor

START: Omgående eller enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid, tillsvidareanställning

PLACERING: Centrala Stockholm

Ansökan

Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast möjligt då vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt tid. Därför föreslår vi en ansökan redan idag!

Vi tar inte emot ansökningar via personliga mejl, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Eriksson på elin@peopleprovide.se eller Henric Ek på henric@peopleprovide.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Personalchef
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 4 jan 2020 (43 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PeopleProvide är det lilla företaget med det stora hjärtat. Vi providar företag med flexibla lösningar inom HR.

Som specialister inom området och med affärsdrivna konsulter skapar vi framgång, hållbarhet och lönsamhet för företag, alltid med människan i fokus. Vi grundades 2013 och har sedan starten arbetat efter våra ledord; Enkelt, Effektivt och Engagerat. Vi har vårt kontor i Stockholm men är även verksamma i Göteborg och Malmö.

Utsedda till Gasellföretag 2018 av Dagens Industri.

Följ gärna oss på Linkedin för senaste nytt och nya möjligheter för dig!