Digital Marketing Manager till PeopleProvide

Digital Marketing Manager till PeopleProvide

Digital Marketing Manager till PeopleProvide

Är du en engagerad och driven person med ett stort intresse för marknad och försäljning? Trivs du även bra i en snabbfotad och affärsinriktad miljö med korta beslutsvägar och drivna kollegor?

Om ja på ovan frågor, så bör du fortsätta läsa - för i rollen som Digital Marketing Manager får du nämligen chansen att jobba i en bred marknadsroll med möjlighet att påverka, utveckla och driva effekten av framåtriktad marknadspositionering. Du kommer ges möjligheten att inte bara utveckla PeopleProvides erbjudande, utan också din och dina kollegors kompetenser - kompetenser som spelar en avgörande roll i företagets fortsatta framgång!

Vad innebär jobbet som Marketing Manager?

I den här rollen kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med att stärka och utveckla PeopleProvides varumärke. Du kommer att tillsammans med VD vara ansvarig för marknadsaktiviteter och aktivt driva indirekt försäljningsarbete genom att utforma och utveckla marknadsplaner och strategier tillsammans med denne.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
  • Planera och genomföra kampanjer, event och sociala media aktiviteter enligt upprättad årsplan samt ad-hoc actions.
  • Uppföljning av KPI om leverans och varumärkeskännedom.
  • Ha en aktiv och drivande roll i försäljningsarbetet tillsammans med AO-cheferna.
  • Hantera, kvalificera och konvertera leads i vårt CRM Upsales.
  • Aktivt analysera statistik, prognostisera och förslå framtida marknadsaktiviteter.
  • Planera, koordinera, genomföra och följa övriga sociala aktiviteter.
  • Visst skapande av marknadsmaterial.
Din bakgrund:

Vi tror att rätt kandidat har en akademisk utbildning inom marknadsföring eller motsvarande och har arbetat ca. 3-5 år i en liknande roll. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som operativt med marknadsföring och har tidigare erfarenhet av relationsskapande försäljning. Kanske har du även erfarenhet av marknadsanalys och datadevalvering från en tidigare roll?

Vidare så tror vi att rätt kandidat har erfarenhet av:
  • Hantera Leads och prospects
  • Superuser i CRM-system
  • Jobbat med NPS kopplat till kunder eller kandidater/anställda
  • Stark på digitala systemstöd som Zoom, Teams, Responster
  • Photoshop och/eller Indesign
  • Projektledning
Som person är du självgående, prestigelös och tar egna initiativ i ditt arbete. Du är inte rädd för att ifrågasätta befintliga strukturer och modeller samt har en förmåga att prioritera och driva ditt egna arbete framåt, men gärna tillsammans med andra krafter inom bolaget.

Om PeopleProvide:

Vi är ett kompetensbolag inom HR som Providar HR-konsulter, Search & Rekrytering och den specifika HR kompetens som bäst matchar våra kunders affär och organisatoriska behov. Hos oss får du möjlighet att jobba på ett litet, entreprenöriellt bolag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter! Vi sitter i ljusa lokaler på Mariatorget och tränar gärna tillsammans på lunchen. Vår arbetsmiljö präglas av högt i tak och nära till skratt, samtidigt som vi hela tiden strävar efter att utveckla varandra och bolaget i stort i ett snabbt tempo.

Ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-01-10. Start omgående eller enligt överenskommelse.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anders Holtenius på anders@peopleprovide.se eller Vendela Lundin vendela@peopleprovide.se

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Anders Holtenius
Telefon 0738088048
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadschef
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 15 feb 2021 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PeopleProvide är det lilla företaget med det stora hjärtat. Vi providar företag med flexibla lösningar inom HR.

Som specialister inom området och med affärsdrivna konsulter skapar vi framgång, hållbarhet och lönsamhet för företag, alltid med människan i fokus. Vi grundades 2013 och har sedan starten arbetat efter våra ledord; Enkelt och Engagerat. Vi har vårt kontor i Stockholm men är även verksamma i Göteborg och Malmö.

Utsedda till Gasellföretag 2018 av Dagens Industri.

Följ gärna oss på Linkedin för senaste nytt och nya möjligheter för dig!