För vidare utveckling av organisationen i vårt dotterbolag Paul Bauder Sverige AB söker vi nu ytterligare en medarbetare. Din uppgift blir att säkerställa effektivitet och kvalitet i administrativa processer, och tillsammans med dina kollegor i försäljningsteamet erbjuda optimal och god service för våra kunder.
Dessa arbetsuppgifter kan du förvänta dig i rollen: - Förberedelse av offerter, orderhantering såväl som kundsupport och rådgivning via telefon
- Planering av marknadsaktiviteter och underhåll av företagets hemsida
- Lagerhantering inklusive mottagning av varor
- Koordinering av leveranser
- Inköp och orderhantering av material från moderbolaget I Tyskland
- Generella administrativa kontorsuppgifter samt i en mindre omfattning bokföringsuppgifter
- Ett tätt samarbete med moderbolaget i Tyskland
Vad vi förväntar oss av dig: - En relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi, marknadsföring och/eller försäljning
- Flerårig yrkeserfarenhet från en liknande relevant position
- Goda kommunikativa och organisatoriska färdigheter
- Hög gröd av självständighet samt förmåga att arbeta med engagemang och motivation mot tydliga deadlines stundtals under hög belastning
- Svenska och Engelska i tal och skrift, Tyska är meriterande
- Praktisk erfarenhet av arbete i MS Office paketet
Det här är vad vi erbjuder dig: - En arbetsmiljö präglad av samarbete och lagkänsla i ett ägarlett och stabilt familjeföretag
- En ansvarsfull roll med utmanande arbetsuppgifter
- En platt organisation med snabba beslutsprocesser
Är du intresserad?
Sandra Schweitzer ser fram emot din ansökan.
Välkommen att skicka dina uppgifter
på engelska via e-post till
bewerbung@bauder.de