Ekonomiassistent / Säljassistent

Ekonomiassistent / Säljassistent

I hjärtat av Stockholm, i nyrenoverade lokaler precis vid Hötorget sitter Pagina Group som består av designbolaget PRNITWORKS och bokförlaget Pagina. Just nu är vi på jakt efter en person som älskar struktur och detaljer samtidigt som man gärna utvecklas i relationer och affären.

Företagskulturen präglas av skratt, hjälpsamhet och en vilja att göra det bästa för våra kunder, partners och för varandra. Vi har högt i tak och tror på allas delaktighet i den framtida utvecklingen av bolagen. Vi befinner oss i en expansiv fas där du har möjlighet att utvecklas och vara med och bygga något stort. En spännande och fartfylld roll på ett växande företag där det just nu händer mycket.

Om oss

PRINTWORKS är ett lifestyle varumärke som lanserades i slutet av 2016 och vår internationella expansion har redan tagit stark fart. Vi finns idag i 30 länder och på många av de mest renommerade och åtråvärda butikerna i Europa och USA samt på www.printworksmarket.com.

Pagina är ett nytänkande bokförlag inom hälsa, mat, management och facklitteratur. Vi har ca 300 återförsäljare i form av bokhandlare, design-, inrednings- och modebutiker i norden.

Båda Pagina och PRINTWORKS ingår inom Pagina Group AB.

OM TJÄNSTEN

Arbetsbeskrivning:

I rollen som Ekonomiassistent/Säljassistent så kommer du tillsammans med Säljansvarig för Norden och Ekonomichef att ansvara för den dagliga administrationen som rör ordrar, fakturor och leveranser till våra kunder på den nordiska marknaden.

Du kommer ha direktkontakt med kunderna såväl som vårt tredjepartslager och logistikpartners kring frågor som rör ordrar, fakturor och leveranser.

Utöver rena supportuppgifter så förekommer också andra administrativa uppgifter såsom t.ex. att skicka ut paket, ta ut rapporter och försäljningsstatistik etc.

Exempel på dagliga arbetsuppgifter är;
  • Lägga in ordrar i vårt affärssystem och se till att de levereras i tid
  • Svara på kundfrågor som rör ordrar och leveranser
  • Säkerställa att lagret packar på rätt sätt, med rätt etiketter och leveranssätt
  • Fakturera vissa kunder, säkerställa att kunder betalar sina fakturor i tid
  • Hantera inkommande fakturor och registrera in dem i vårt affärssystem.
  • Ha kontroll på artikellistan i vårt affärssystem och se till att informationen är korrekt
  • Kontorsadministration; Hantera posten, beställa mat och produkter etc.
Grundläggande krav för tjänsten:
  • Relevant utbildning inom Ekonomi och Administration. Minst gymnasienivå. Gärna relativt nyutexaminerad.
  • 1 års erfarenhet från liknande tjänst.
  • Flytande kunskaper i svenska samt engelska
  • Goda kunskaper inom Excel
Önskvärda kvalifikationer:
  • Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
  • Noggrann och strukturerad
  • Social med mycket god kommunikativ förmåga
  • Snabbt sätta dig in i nya uppgifter
  • Stresstålig
  • Empatisk och lyhörd
  • Service-minded.
  • God systemvana. Ett plus är om du jobbat i Microsoft Dynamics / Navision eller liknande affärssystem.
VI ERBJUDER
  • Stora tillväxtmöjligheter i ett företag i tillväxt och i ständig utveckling
  • Frihet under ansvar
  • Ett målfokuserat och entreprenöriellt företag
  • Väldigt roligt på jobbet – en familjär stämning och högt i tak!
  • Du får arbeta i en kreativ miljö i fina lokaler mitt i Stockholm city
ORGANISATION

Idag är vi 12 heltidsanställda på Pagina Group.

Jobbtyp: Heltid
Mer info
Kontaktperson Annette Gårdö
Email Mejla Annette Gårdö
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan (10 dagar kvar)