Second Line Support Med Intresse För Integrationer Till Pagero!

Second Line Support Med Intresse För Integrationer Till Pagero!

Tycker du om problemlösning och anser dig själv vara en teknisk lagd person? Har du erfarenhet av kundbemötande och vill kombinera det med problemlösning? Har du dessutom en utbildning eller erfarenhet av IT branschen och vill jobba på ett globalt snabbväxande företag? Läs då vidare och välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:
Just nu söker Friday en teknisk lagd person som vill jobba med Second Line Support hos vår kund Pagero! Kunden levererar molntjänster till globala företag för att förenkla och effektivisera köp- och säljprocesser genom att säkerställa säker kommunikation av affärsdokument. Idag finns Pagero i över 30 kontor världen över och befinner sig i en ständig expansionsfas.

I denna roll kommer du ingå i TMS support-teamet och jobba med supportärenden via deras ärendehanteringssystem Zendesk. Du kommer att tillhöra ett tight team bestående av First- och Second line supporter samt dela kontor med cirka 30 anställda mitt i centrala Stockholm. Det är högt i tak och du välkomnas in till ett familjärt företag som är måna om sina medarbetare.

Här kommer du ansvara över djupare felsökningar och agera som teknisk projektledare för Pageros kunder. Du kommer jobba med allt ifrån att grotta dig in i systemen, hantera incidenter och hålla kundmöten. Då Pagero är ett globalt företag kommer du att bemöta kunder i hela världen och det förutsätter en god serviceförmåga och goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Utöver det ser vi gärna att du är positiv, hjälpsam och kreativ som person för att lyckas i rollen. För rätt person finns även goda möjligheter att utvecklas i rollen och internt på företaget.

Några av arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Granska, analysera och felsöka djupare supportärenden genom att gräva i till exempel fakturor, lastplanering, logistik och databaser.
  • Ha kundansvar med både svenska och internationella kunder.
  • Agera tech lead för kunder.
  • Arbeta i ärendehanteringssystemet.
VI SÖKER DIG SOM HAR:
  • Utbildning inom IT eller några års erfarenhet av teknisk support.
  • Intresse för att jobba med supportärenden inom logistikbranschen.
  • Analytiska färdigheter.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, då språken kommer att användas i arbetet.
Det är inget krav, men meriterande om du har:
  • Programmeringskunskaper och applikationskunskaper.
  • Känner till olika filformat som till exempel XML.
  • Kunskap om databas som SQL.
  • Erfarenhet av att ge support inom affärssystem.
  • Erfarenhet/bakgrund i logistikbranschen.
  • Språkkunskap utöver Svenska och Engelska.
OM KUNDFÖRETAGET:
We believe business should be easy. That is why we are building the world’s largest, open business network. With our cloud-based network, you can reach any business, anywhere in the world - no matter how many borders your operations may cross. We take care of the technical and regulatory requirements across your entire order-to-cash, purchase-to-pay and freight processes, to give you data accuracy and security, transparency and real-time visibility. All this through a single connection. Find out more at www.pagero.com

OM ANSTÄLLNINGEN:
Det här är en direkt rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd av kunden från start.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Placering: Stockholm, Kungsgatan 64
  • Rekryteringsansvarig: Linda Ye
  • Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Friday Tech Recruitment
Sista ansökningsdag 12 aug 2022 (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. Friday - everyday, hur låter det?