Orkla Care söker säljsupport, Stockholm

Orkla Care söker säljsupport, Stockholm

Till Orkla Cares försäljningsavdelning inom affärsområdet Apotek & Fackhandel söker vi nu en säljsupport med ansvar för utvalda online-kunder. Denna roll är en ersättning under en föräldraledighet som planeras pågå från januari till årets slut 2019.

Om tjänsten

I den här rollen ligger ett stort fokus på att säkerställa att Orkla Cares kunder är uppdaterade kring nyheter i produktportföljen samt att kvalitetssäkra information som syns på webben. Du supporterar KAM-organisationen med detta arbete samt har en nära dialog med marknadsavdelning för att hämta hem uppdateringar kring befintliga och nya produkter. Arbetsuppgifterna kan till viss del även komma att skifta under året beroende på behov då vissa perioder är mer kampanjstyrda än andra.

I rollen har du kundansvar för utvalda online-kunder med uppdateringar kring nyheter, lanseringar och produktmaterial på webben så att en optimal distribution per varumärke och artikel uppnås.

I rollen ingår även:
  • Stötta KAM-organisationen med produktinformation och mallar vid nya lanseringar
  • Bygga goda kundrelationer och samarbeten med dina online-kunder genom möten där exempelvis uppdateringar kring försäljningssiffror redovisas
  • Arbeta med utveckling av försäljningsstrategier, såsom kunskapsstyrda kampanjer, mot dina kunder
  • Uppdatera interna uppföljningsmallar och ansvara för omkostnadsbudgeten
  • Kontaktperson för team Apotek & Fackhandel i interna administrativa projekt på Orkla
I rollen ingår du i försäljningsorganisationen, är baserad på kontoret i Stockholm och rapporterar till Business Unit Manager för Apotek & Fackhandel.

I rollen arbetar du proaktivt gentemot såväl kund som den interna organisationen. Du är med och etablerar och driver Orkla Care som en strategisk partner till kund samtidigt som du driver och utvecklar relationen och samarbetet.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har minst 2-3 års erfarenhet av en säljsupporterande roll inom FMCG. Du har en god administrativ ådra och goda kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare haft ett kundansvar är det meriterande men inget krav.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom marknad/försäljning, administration eller liknande. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är serviceinriktad och lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Du drivs och motiveras av eget ansvar och är duktig på att prioritera rätt för att uppnå tydliga deadlines. Du är en lagspelare som har förmågan att kommunicera och uttrycka dig på ett diplomatiskt och ödmjukt sätt. Nyfiken, lojal och affärsmässig är egenskaper som Orkla Care värderar högt.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Orkla Care med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Susanna Hörler på 08-120 50 420. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: Säljsupport, FMCG, kundansvarig, Apotek
Mer info
Kontaktperson Susanna Hörler
Telefon 08-120 50 420
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Rekrytering hanteras av Level Recruitment
Sista ansökningsdag 22 mars (124 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Orkla Care är en ledande leverantör av kosttillskott, hälsoprodukter, personliga hygienprodukter, sårvårdsprodukter och tvättmedel i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, L300, Pharbio, Family Fresh, Bliw, Nutrilett, Litomove, Maxim, LdB, Salvequick och Jordan. Produkterna säljs via bland annat dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek.

Kontoret ligger i moderna lokaler centralt i Solna Business Park.