Kreativ och driven eCom Specialist

Kreativ och driven eCom Specialist

Vi söker en kreativ och driven eCom Specialist till vårt eCom team

Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår webshop och andra eCom lösningar.

Som eCom Specialist hos oss på Onninen blir ditt uppdrag att bidra till att utveckla och förvalta webbshopens funktionalitet och användarvänlighet.

Du får också möjlighet att självständigt driva vissa utvecklingsprojekt som involverar kontakt med andra avdelningar och processer i Onninen.

Intern och extern utbildning i webshopens funktionalitet samt informationskampanjer till våra kunder är en del av uppdraget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Utveckla och förvalta funktionalitet och användarvänlighet i vår webshop tillsammans med övriga i eCom teamet
  • Utbilda och informera internt och externt.
  • Fånga upp feedback från kunder och intern säljorganisation för att kunna prioritera och specificera utveckling.
  • Självständigt driva vissa avgränsade utvecklingsprojekt.
  • Agera testperson vid tester av nya funktioner och regressionstester inklusive felsökning.
  • 2nd line support
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att ha arbetat med och drivit utveckling av en webshop.
Vi tror att du har god förståelse för E-Handel och ett utpräglat försäljningstänk. Du har erfarenhet av att översätta kunders önskemål till tekniska lösningar. Du är också van att arbeta med både svenska och engelska som affärsspråk. Meriterande är om du har erfarenhet från B2B försäljning.

För att trivas
med arbetet som eCom specialist är det viktigt att du är organiserad i ditt arbetssätt och är relationsskapande som person. Du är pedagogisk i ditt framförande med en stor portion tålamod som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är vidare självgående, stresstålig, flexibel och kan ta egna initiativ.

För oss på Onninen
är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Vi ser fram emot din ansökan, dock senast den 14/10 . Urval sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Ecom manager Lena Sundqvist lena.sundqvist@onninen.com

Onninen AB är ett bolag i finska K-Groupkoncernen. Bolaget har rötter i ett land som ställer höga krav så vi vet att kvalitet lönar sig i längden.
Onninen erbjuder heltäckande material- och informationsflödeslösningar till entreprenörer, industrin, offentliga organisationer och är återförsäljare av tekniska produkter samt leverantörer.
Onninen är en partner du kan lita på och som lever efter att förtroende byggs på sikt. Vi värdesätter "kund och kvalitet i allt vi gör". Vi håller det vi lovar och lever efter våra kundlöften. Vi är ett internationellt företag med verksamhet i Norden, Baltikum, och Polen.
Det innebär också att ledarskapet och medarbetarskapet är viktiga delar, för vi anser att nöjda medarbetare ger nöjda kunder.


Är du en ambitiös och positiv lagspelare som vill vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till oss på Onninen.
Mer info
Kontaktperson E-Com Manager Lena Sundqvist
Telefon +46 70 358 03 49
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 okt (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Onninen erbjuder grossist, logistik- och distributionstjänster inom belysning, eldistribution, gas, industri, kyla & AC, telekom, VA och VVS. Våra kunder representeras främst av entreprenörer och installatörer, industriföretag, energibolag samt återförsäljare. I Sverige har företaget ca 280 anställda runt om i landet. Onninen AB är ett helägt dotterbolag till Onninen OY. Koncernen bedriver verksamhet i 9 länder. Läs mer på www.onninen.se