Säljkoordinator

Säljkoordinator

Vi söker dig som är tillgänglig omgående och som vill arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor! Har du erfarenhet av en roll som projektledare eller koordinator? Då kan det vara dig vi söker!

Ditt uppdrag
För kunds räkning söker vi en säljkoordinator till ett föräldravikariat på ca 10 månader. I rollen som säljkoordinator kommer du arbeta med leverantörsbedömning av kunden samt koordinera och strukturera arbetet i Norden. Du kommer ingå i det nordiska Sales Operations Teamet och samtidigt ha daglig kontakt med kollegor runtom i världen. Funktionen kallas för RFI Support (Request for Information) och det är en avgörande del för kundens försäljning.

Rollen innefattar bland annat:
  • Besvara kunders förfrågningsunderlag
  • Koordinera inputs från intressenter som Legal, Compliance, It Security m.m.
  • Vid behov delta på kundmöten
  • Utvärdera säkerhetsperspektiv och identifiera eventuella risker
  • Skapa en bank av kunskapsdokument och samtidigt säkerställa att det jobbas med förändring på bästa sätt i processer
  • Tillsammans med teamet hjälpa till i arbetet att definiera och implementera arbetssätt för Norden
  • Få god översikt över verksamheten och därigenom identifiera förbättringsområden samt hjälpa till att driva dem vidare
Arbetsplatsen är i Solna och du ska befinna dig på plats tisdagar och torsdagar, därefter varannan vecka på valfri dag.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från en koordinerande roll eller en roll som projektledare och gärna arbetat i branscher som telekom, bank och försäkring eller industri. För att lyckas i rollen ser vi att du trivs i en föränderlig miljö och med detektivarbete då du tycker om att ta reda på information. Du har förmåga att sätta dig in i och förstå säkerhetsfrågor och risker samt har goda kommunikationskunskaper i både svenska och engelska.

Som person är du snabblärd, kvalitets- och resultatorienterad och ser alltid lösningar på problem som kan uppstå. Vidare är du en lagspelare som gärna hjälper dina kollegor och trivs med administrativa arbetsuppgifter.  

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos kunden. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 13/10–2023
Tillträde: December månad

Vill du veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://stockholm.onepartnergroup.se/
Sista ansökningsdag 12 dec 2022 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se