Vi söker en Ekonomiansvarig till en av våra kunder

Vi söker en Ekonomiansvarig till en av våra kunder

Har du ett starkt intresse och stor förståelse för ekonomi?

Eftersöker du en stabil och trygg punkt med målet att bli riktigt duktig i din roll i en arbetsmiljö som framförallt präglas av kamratskap, lärande och välbefinnande?

Skicka in din ansökan idag!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiansvarig kommer du att ha god insyn i ekonomin och ansvara för all redovisning inom bolaget och rapporterar till VD. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat bokslut (inkl. årsredovisning samt inkomstdeklaration), ekonomisk rapportering, lagerredovisning, lönsamhetsrapporter, löpande redovisning, uppbördsdeklarationer, löner, intrastat-rapportering, systemansvar för affärssystemet Pyramid och valutaterminer. Du kommer med tiden även ta över redovisningen för hela koncernen. Du ansvarar även för kontakter med myndigheter och bolagets revisorer. Till ekonomiavdelningen hör också en assistent som du i din roll kommer att ansvara för.

Din profil

Vi ser gärna att du har en ekonomexamen för att ha grunden i ekonomisk teori och ekonomiska flöden. Arbetserfarenhet från mindre företag är också meriterande, gärna koncernrelaterat. Då man använder affärssystemet Pyramid är kunskap och erfarenhet av detta meriterande men inte ett krav. Du bör även ha goda kunskaper i engelska, utöver svenska, samt ha lätt för att lära nya saker.

Som person är du en trygg, plikttrogen och prestigelös. Du eftersöker någonting långsiktigt och strävar snarare efter att växa i din befintliga roll än att göra karriär. Vidare är du en noggrann och social person med sinne för service och administration och inte minst så innehar du ett omsorgsfullt och varmhjärtat sinne.

Om vår kund

Företaget är nordisk distributör inom tekniska lösningar av mötesteknik. Vi har sedan 2001 byggt upp ett rikstäckande nätverk av noga utvalda återförsäljare som säkerställer att våra kunder får ett professionellt och skickligt bemötande i alla led, från valet av produkter och utbildning till installation och teknisk support. Vår vision är att leverera interaktiva produkter till skola, företag och organisationer som inspirerar till samarbete och kommunikation, höjer måluppfyllelsen, effektiviserar möten och ökar användningen av befintliga resurser. Vi är idag 15 anställda. Företaget har kollektivavtal enligt Almega IT och Telekom vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension och sjukfrånvaro.

Vad de erbjuder:

Företaget erbjuder dig en nyckelposition i ett välmående företag där man ser medarbetarnas välbefinnande och trygghet som en framgångsfaktor. Kraven på leverans och lojalitet är höga och i gengäld erbjuds du stor lojalitet och stöttning tillbaka samt frihet i ditt arbete och goda möjligheter till utveckling. När du startar kommer du få en grundlig upplärning

Övrigt:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, mån-fre 8 - 17

Placering: Stockholm/Solna
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 13 dec 2019 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se