Global Incident Manager till Sweco

Global Incident Manager till Sweco

Vill du ha ett jobb som gör skillnad? Då är du välkommen till Sweco! Den framtid som kan kännas avlägsen i resten av samhället är i högsta grad närvarande hos oss. Att ligga steget före är vårt jobb. Resultatet - allt ifrån rent vatten och varma hus till effektiva kommunikationer och moderna sjukhus - blir verklighet för de flesta andra först i framtiden.

Just nu söker vi en Incident Manager till Sweco IT med placering i Stockholm.

Som Global Incident Manager är du en del av vår globala IT Supportenhet där du kommer att leda arbetet i samband med större incidenter. Som Incident Manager är du ansvarig för beslut gällande prioriteringar och eskaleringar och för kommunikationen med interna stakeholders och med externa partners.

Du kommer att ansvara för och utveckla våra processer för incident och requesthantering samt proaktivt jobba med uppföljning och kvalitet. Tillsammans med övriga kollegor på IT kommer du att säkerställa arbetet med att ständigt förbättra stabilitet och tillgänglighet i produktionsmiljön runtom i våra Sweco-länder. Då vi har en relativt stabil IT-miljö uppstår inte incidenter dagligdags så du kommer även arbeta proaktivt med analys och uppföljning av incidentflödet för att hela tiden förbättra och öka kvaliteten. Det kommer även finnas möjlighet att verka som projektledare för mindre och icke tidskritiska projekt.

Dina erfarenheter

Du har bred teknisk kunskap och minst 5 års erfarenhet inom IT-Support och/eller Operations. Du har erfarenhet av att agera Incident Manager inom en större internationell organisation och är van vid att ha löpande kontakt med användare, stakeholders i verksamhet och leverantörer. Du har ITIL Foundation certifikat och gärna certifikat för Service Operation modulen samt mycket god förståelse för ITIL/ITSM processer. Har du erfarenhet av att arbeta med processutveckling och projektledning är detta högst meriterande.

Om dig som person

För att trivas på Sweco är det viktigt med en god problemlösning- och samarbetsförmåga. Du har mycket bra kommunikationsförmåga och kan på ett naturligt sätt inspirera och leda medarbetare på alla nivåer i företaget. Det är avgörande att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Struktur och överblick är några av dina starka sidor. Du har ett naturligt driv och agerar snabbt när så krävs. Du kommer att få stort utlopp för din förmåga att tänka proaktivt samt att ständigt driva förbättringsarbete. Som person är du lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga lösningar på problem.

Sweco erbjuder

Vi vågar påstå att vi är en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Hos oss får du möjlighet att skapa ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Vi erbjuder samtidigt en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling. Inom Sweco IT och Global IT Support har vi en mycket öppen och inkluderande kultur. Vi hjälper varandra och delar med oss så att vi tillsammans kan utvecklas. Vi verkar i en internationell miljö vilket är både utvecklande och utmanande.

Vill du vara med och forma framtiden?

Då ser vi fram emot Din ansökan!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar SWECO med Ogunsen Executive Search. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Seniorkonsult Natalie Jacquet på 073-421 79 86 eller Researchkonsult Malin Söhr på 073-421 79 84.

Ansök direkt på Ogunsens hemsida www.ogunsen.se. Gå in under flik publika uppdrag. Alla ansökningar och information behandlas konfidentiellt.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 20 mars (2 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Ogunsen erbjuder Executive Search samt rekrytering av affärskritisk nyckelkompetens. Utöver rekrytering erbjuder vi även tjänster inom Interim Management samt Teamutveckling.

Ogunsen grundades 2008 och ingår i den börsnoterade koncernen SJR in Scandinavia AB (etablerat 1993).

Adress: Humlegårdsgatan 20, 4tr. 114 46 Stockholm

Telefon: 08-410 252 80 E-post: info@ogunsen.se