Kredithandläggare till internationellt bolag

Kredithandläggare till internationellt bolag

Innehar du fingertoppskänsla gällande siffror och ekonomi? Är du även drivande och vill leverera service i världsklass? Då kan detta vara något för dig! Vi söker nämligen åt kunds räkning en kredithandläggare som har både intresse för människor och finanser.

Beskrivning av arbetsuppgifter

Som kredithandläggare ingår du i ett tight team där du kan bolla dina funderingar och idéer med dina kollegor samtidigt som du har stort eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Här trivs dem som tycker samarbete är viktigt men likaså har ett driv för att utvecklas, både självständigt och tillsammans med företaget.

Huvudfokuset ligger på kreditbedömningar mot företagskunder. För att leverera denna tjänst på bästa sätt har du både mejl och telefonkontakt med personerna det berör. Du kommer även ingå i olika säljteam där du tillsammans med säljare åker till kunder inför uppdrag. Du kommer ansvara över processer som innehåller invecklade bedömningar och analyser kring krediter, sätta upp avtalsförslag, följa uppsatta riktlinjer och mål, administrera och se till att processerna avslutas på topp.

Företaget ligger i fräscha lokaler i Kista beläget nära både tunnelbana- och bussförbindelser. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt på arbetsplatsen.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser att du har liknande arbetserfarenhet sedan tidigare. Du har arbetat som kredithandläggare några år eller arbetat nära kring kredithantering. Du får även gärna ha arbetat med någon typ av service, leasing eller B2B. Utbildningsmässigt är det meriterande om du gått en ekonomisk linje eller dylikt.

Du som person är nyfiken och driven att lära dig. Här gäller det att både ekonomi och service ligger dig nära hjärtat. Annars ser vi att du är en ansvarstagande problemlösare som vill dela med dig av dina kunskaper. Tillsammans med dina kollegor vill du utveckla arbetsplatsen. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i svenska och engelska.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Kontorstider

Plats: Kista

Upplägg: Rekrytering

Känns du som rätt person för rollen? Sök då tjänsten redan idag! Rekryteringsprocessen och intervjuer sker löpande och sköts via Office Management. Ansökningar kommer ej behandlas via mejl utan vi ombeder dig söka tjänsten via ansökningsverktyget. Tillsättning sker snarast möjligt.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 9 feb 2020 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi grundades 1993. Sedan dess har vi hjälpt 8000 företag i norden att frigöra ovärderlig tid genom att effektivisera deras kontorsdrift. Hos oss på Office Management bemanning och rekrytering kan du arbeta som konsult via oss eller rekryteras direkt till vår kund. Vi ägs av Nalka Invest AB och har verksamhet i Sverige, Norge och Finland.