Loyalty & CRM Manager

Loyalty & CRM Manager

Vill du vara med och främja lojalitet och utveckla lojalitetsarbetet för några av Sveriges starkaste varumärken? Vi letar just nu efter en datadriven och kommersiell Loyalty & CRM Manager som brinner för att optimera kommunikationen genom gästresan för att skapa lojala och återkommande gäster. Stort fokus i rollen är att hitta mervärden för gästen och att skapa relevant värdeskapande kommunikation som triggar beteenden såsom ökat antal bokningar.

Rollen är både strategisk och operativ och med utgångsläge i data och insikter från exempelvis målgruppsanalyser, tester och liknande skapar du framgångsrikt innehåll och aktiviteter på ett strukturerat och långsiktigt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Projektleda och vara drivande i den digitala utvecklingen inom Marketing Automation, Lojalitet och CRM.
  • Framtagning och ansvar över Marketing Automation-program i form av kommunikation, gästresor och även att definiera och följa upp med relevanta KPIer.
  • Vara experten på kunddata dvs ta fram analyser av kundbasen, köpbeteenden och gästresan som sedan ligger till grund för förslag på åtgärder och en rekommendation framåt.
  • Identifiera möjligheter och paketera värdeskapande erbjudanden för att värva nya gäster eller öka antalet bokningar
  • Kommunikation i relevanta kanaler såsom via e-mail marketing, sms eller dylikt.
För att trivas hos oss så tror vi att du har följande egenskaper:
  • Du har en stark drivkraft och viljan att lyckas, du har förmågan att prioritera för att även kunna skapa och få ut faktiska resultat.
  • Du trivs med ett högt tempo och du gillar förändringar.
  • Du arbetar datadrivet och utifrån insikter eller hypoteser om målgruppen och vill också följa upp med analyser och beräkningar på effekter och eventuella kostnader/intäkter.
  • Du är strukturerad och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt.
  • Du tycker om att ha många olika kontaktytor och vill gärna vara en del av det sociala sammanhanget
  • Du är nyfiken och vill ha koll på de senaste trenderna och utvecklingen inom området.
Din bakgrund och kvalifikationer:
  • Erfarenhet av att ha arbetat med CRM, marketing automation och/eller lojalitetsprogram.
  • Erfarenhet av franchise- och eller kedjor är meriterande men inget krav så länge du är nyfiken och villig att veta mer.
  • Masterexamen eller dylikt inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller som ingenjör är meriterande.
  • Flytande inom engelska och svenska. Andra språk är ett plus.
Om oss:

Med våra varumärken O'Learys, Harrys & Sing Sing Karaoke är Social Eatertainment Group nr 1 i Europa inom vad vi kallar eatertainment - att kombinera god mat med sport eller andra aktiviteter i en social miljö. Vi har i dagsläget ungefär 150 enheter i 13 olika länder.

Om tjänsten:

Rollen rapporterar till Head of Marketing och är placerad i Stockholm. Vi rekryterar löpande och önskar därför gärna din ansökan så fort som möjligt.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll CRM, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 1 nov 2022 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

O'Learys is a franchise chain where O'Learys Trademark is the franchisor. Our restaurants are located in a number of countries in Europe, Middle East and Asia.