IT Operations & Product Support

IT Operations & Product Support

Om tjänsten
Som IT Operations & Product Support är du ansvarig för att den dagliga funktionaliteten i vår SaaS miljö är pålitlig och stabil. Detta gör du genom att bland annat förnya, underhålla och administrera automatiserade processer som är integrerade mot våra SaaS applikationer. Du ser till exempel till att våra användaridentiteter och system hålls uppdaterade baserat på ändringar i katalogen genom att registrera nya användare och validera ändringar i access-förfrågningar. Vidare stöttar du dina kollegor i applikationsrelaterade frågor, nätverk och hårdvara. Du jobbar högt och lågt med den senaste teknologin inom molnlösningar som G Suite, Azure AD, Intune m fl.

Du kommer att ingå i vårt Operations team vilket ansvarar för IT- och Produkt-drift. Detta innebär att du utöver ditt dagliga fokus i SaaS området också kommer att agera som intern produktsupport och jobba med våra drifts- och produktexperter.

Om dig

Krav
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning på IT alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet
  • Grundläggande kunskaper inom G Suite och/eller Office 365
  • Kunskaper inom operativsystem, Windows 10 och/eller MacOS
  • Förståelse för nätverksaccess-lösningar tex VPN eller liknande
Vi tror att du..
  • Har ett glatt extraordinärt sinne för service och hjälper gärna dina kollegor när de fastnat med stora som små tekniska problem
  • Du förstår vikten av att prioritera och lösa problem
  • Nyfiken och noggrann
Meriterande
  • Du har arbetat med G Suite Admin
  • Du har kunskaper i Azure AD
  • Har kunskaper i Intune eller liknande MDM verktyg
  • Har förståelse för ITIL-processer och ärendehantering
  • Certifierad inom relevant område
  • Jobbat med testning av IT-produkter
  • Är bekväm med Atlassian-sviten
Praktisk information
Start: Så fort vi hittat rätt kandidat

Vad erbjuder vi?
En heltidstjänst och en nyckelroll på ett snabbt växande fintech-företag där du har stor möjlighet att påverka din egna utveckling, karriär och arbetssituation. Du kan även räkna med följande:
  • Ett gäng härliga, drivna och ödmjuka kollegor och en unik kultur. Det är en stor del av vår framgångssaga. Förutom ändlöst intresse för innovativ teknik, design och data är vi experter på allt från fotboll, hundar, nintendo, inredning, teknik och mycket mer. Vi söker alltid efter ny kunskap och har en nyfikenhet som aldrig mättas.
  • Sociala events, mässor och andra utbildningsforum. Vår årliga konferens Northcon för hela företaget, där vi besökt bl.a Madrid, Prag & Palma.
  • Work-Life-Balance. Ett gediget friskvårdsbidrag. Gym finns 2 minuter bort, så du hinner ta ett pass på lunchen eller en joggingrunda runt området!
  • Häftiga, ljusa lokaler med fönster från golv till tak beläget på 29:e våningen i Kista Science Tower, med utsikt över hela Stockholm.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 nov 2019 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Northmill is a Swedish fintech innovation company. We develop straightforward and secure financial services for everyone through new technology, innovation and a lot of passion.