Head of Service, Business Area Stockholm

Head of Service, Business Area Stockholm

Är du en erfaren ledare som vill arbeta på Nordens största automationsbolag där tekniken ligger i framkant?

Vill du arbeta på ett företag där personal och kvalité värderas högt?

Har du erfarenhet av ekonomiskt ansvar, både budget och rapportering?

Då kan tjänsten hos Nordomatic vara någonting för dig! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Gabriella Boumadi på 0735 39 69 28.

Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation med c: a 400 medarbetare och en omsättning som överstiger 800 MSEK. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge. I Sverige finns kontor på 8 platser i landet. Nordomatics huvudkontor ligger i Stockholm/Globen. Nordomatic arbetar kontinuerligt med mål att vara en bra arbetsgivare och skickar frekvent ut medarbetarundersökningar, vars svar de arbetar aktivt med i ENPS (Employee Net Promotor Score). Sedan 2017 är Nordomatic ett certifierat Karriärföretag.

Läs mer om Nordomatic på www.nordomatic.se

Dina arbetsuppgifter

Affärsområdet står inför en tillväxtfas där serviceenheten är i fokus. I din roll ställs det krav på dig att du förstår, kan tillsammans med din närmaste chef ta fram och implementera tillväxtstrategi & du är trygg i rollen där du kan ta led och driva igenom strategin.

I rollen som servicechef i affärsområde Stockholm kommer du att ha ca 60 personer inom affärsområdets service-enhet. Enheten är uppdelat på tre grupper: Upgrade, Service & energiavtal samt Spot Service. Du kommer att ha fyra chefer som direkt rapporterar till dig.

Du rapporterar till affärsområdeschef.

Servicechefen ansvarar för att skapa och bibehålla en tydlig organisationsstruktur inom service med dess olika avdelningar, samt genom gruppchefer skapa engagemang och affärsfokus bland medarbetarna.

Med ditt ledarskap ansvarar du för effektiviteten och det ekonomiska resultatet inom din serviceenhet och du ingår i affärsområdets ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter kommer b.la innefatta:
  • Planera, implementera och förvalta strategiska satsningar i samarbete din affärsområdeschef som du rapporterar till
  • Ha löpande kontroll genom månadsavstämningar att gruppens serviceuppdrag blir fakturerade i tid.
  • Hålla i operationella möten
  • Säkerställa information till och från enhetens grupper
  • Förbereda och hålla i utvecklingssamtal
  • Bistå gruppchefer vid lönesättning & lönesamtal
  • Avisera rekrytering
  • Ingå i ledningsgruppen för sin enhet
  • Säkerställa att budget uppnås
Din profil

Detta är ett utvecklande arbete, med både personal, budget och resultatansvar, vilket kräver god ekonomisk kunskap där du har förståelse för resultat och balansräkningar, kassaflöde och kontoräkningar. Du har flera års erfarenhet som ledare där du har ingått i en liknande verksamhet tidigare. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt har B-körkort.

Meriterande:

Akademisk utbildning

Teknisk erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som är erfaren och trygg som ledare, med god förmåga att skapa förtroende och engagemang. Du är tydlig i ditt ledarskap och du trivs med att följa upp och driva på för bästa resultat. Du tycker att det är viktigt att nå uppsatta mål i rätt tid och har ett stort eget driv. Dessutom har du ett strukturerat arbetssätt, är resultatinriktad och god kommunikationsförmåga. Du har under din karriär skapat eller varit med en tillväxtresa på en liknande organisation och känner att du kan tillämpa dessa erfarenheter i denna tjänst.

Övrigt:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm, Globen

Rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup och Nordomatics önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av OnePartnerGroup.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 4 dec 2020 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se