Säljande och finsktalande Customer Advisor till oss på Nordax Bank!

Säljande och finsktalande Customer Advisor till oss på Nordax Bank!

Är du driven och resultatorienterad? Gillar du att utmana dig själv och andra och på samma gång hjälpa kunder med deras ekonomi? Vill du jobba i en föränderlig internationell miljö där dina idéer faktiskt kan bli verklighet?

Då är det här kanske nästa roll för dig!

På Nordax sker just nu en kraftig nysatsning inom företaget som medför unika möjligheter att vara med och påverka och själv utvecklas. Vi har sett stabil tillväxt historiskt, och med nyligen lanserade produkter utmanar vi nu oss själva till nästa nivå. Status quo är över.

På vårt kontor vid Torsplan sitter 230 medarbetare som tillsammans tjänar kunder i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Danmark. Här råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och öppenhet inför det unika.

Det här är jobbet

Customer Operations Finland ansvarar för hela kundprocessen för våra finska kunder, från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel.

Som Customer Advisor kommer du arbeta med både service och merförsäljning av lån och försäkringar, via telefon och mail. Du kommer växla mellan att ta emot samtal samt att ringa ut till befintliga kunder för att se om vi kan hjälpa dom ytterligare. Varje morgon börjar med ett uppstartsmöte och tillsammans med kollegorna jobbar du mot dagliga mål.

Med hjälp av behovsbaserad och lösningsorienterad dialog utreder du tillsammans med kunden om och vilka behov som finns och säkerställer att vi beviljar lån på ett ansvarsfullt sätt.

Det här är kundservice när den är som bäst: winwin.

Det här är du

Utöver att vi söker en härlig och positiv kollega som såklart är bekväm med telefonen som arbetsredskap, så ser vi också att du:
  • Avslutat gymnasieutbildning.
  • Talar och skriver finska flytande.
  • Förstår svenska i tal och skrift.
Följande är meriterande men inte ett krav:
  • Erfarenhet från bank/finansbolag i en tidigare roll.
  • Erfarenhet av att jobba med kreditbedömning.
  • Erfarenhet från någon typ av försäljning.
Men framförallt är dina personliga egenskaper det viktigaste: En passion för kunden och vilja att hjälpa dennes ekonomi är en nödvändighet för att du ska både lyckas och trivas. Likaså är en ambitiös och ödmjuk inställning gentemot dina kollegor. Vi hoppas att du känner igen dig själv i våra värdeord - kundfokuserad, ansvarstagande, sund och enkel. Vidare ser vi att du:
  • Är serviceminded med ett stort intresse av försäljning och service.
  • Är en riktig teamplayer och tänker "en för alla - alla för en".
  • Är initiativtagande.
  • Är flexibel och gillar förändringar.
  • Är lyhörd och har ett öga för detaljer - både när det gäller att granska avtal eller att kunna ge vår kund den där extra servicen hen inte förväntat sig.
  • Du drivs av att förbättra dig själv och teamet.
Ansökan och om du vill veta mer

Eftersom vi bearbetar ansökningar löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därmed inte med att skicka in din ansökan redan idag men senast 30 september, 2019. I enlighet med GDPR har vi inte möjlighet att hantera ansökningar som skickas till oss via e-post. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katti Jansson Shahin, ext.katti.shahin[@]nordax.se.

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Myynti // Asiakaspalvelija /Asiakasneuvoja // Asiakaspalvelu // Vakuutus // Lainaturva // Laina/kulutusluotto // Lainan käsittely
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.nordaxgroup.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 16 nov 2019 (2 dagar kvar)