Finsktalande Customer Advisor

Finsktalande Customer Advisor

Ditt uppdrag

Talar och skriver du flytande på finska och söker ett utvecklande och utmanade jobb inom kundtjänst? Då kan rollen som Customer Advisor i Team Finland på avdelningen Pre Collections vara helt rätt jobb för dig! Vi söker fler kollegor vars främsta uppgift blir att över telefon hjälpa våra finska kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar.

Rollen innehåller i korthet:
  • Hantera kundärenden gällande förfallna fodringar
  • Sköta administrativa uppgifter
  • Samarbeta med andra funktioner internt
I den här rollen förväntas du vara lösningsorienterad och ha hög integritet då du kommer hantera känsliga ärenden och samtal, och du behöver ha förmåga att värdera och göra bedömningar i samtal med kunden, med både kundens och företagets bästa i fokus. Förståelse för affären och för varje kunds unika situation är viktigt i rollen. Den här typen av arbetsgifter kräver även att du har en mycket god kommunikativ förmåga i finska språket och en fallenhet för att hantera kundkontakter över telefon.

Collections uppdrag är att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå genom att bland annat inom ramar och policys hjälpa kunder med ekonomiska problem.

Vem vi tror att du är

Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångs- och tillväxtresa! För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du är en mycket god kommunikatör och att du talar flytande finska. Utöver det tror vi att du har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över telefon och att du gillar ett högt tempo. Teamet präglas av prestigelöshet, laganda och att dela kunskap och erfarenheter är en självklarhet för oss, gillar du det kommer du trivas bra hos oss! Eftersom jobbet innebär en hel del administrativa uppgifter finns krav på din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.

Kvalifikationer:
  • Gymnasieexamen som lägst
  • Flytande i finska språket och god kommunikativ förmåga, tal och skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet av arbete inom inkasso
  • Erfarenhet från kundtjänst, gärna inom bank och finans
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Arbetat med telefonen som främsta redskap
Om du är en positiv och driven lagspelare som trivs i ett föränderligt bolag med stark tillväxt och högt i tak så tror vi att du kommer trivas både i teamet och i rollen. Du är bekväm med att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg och du är noggrann och har ett öga för detaljer.

Vad vi erbjuder

Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen antar vi att du finner rollen intressant, vad kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än ett roligt jobb.

Vid början av din anställning får du relevant utbildning för att du snabbt ska komma in i arbetsuppgifterna och det finns goda möjligheter att utvecklas och växa både i rollen och som person. Nordax är ett föränderligt bolag med högt i tak och här jobbar många drivna och professionella personer, som alla är med på resan framåt. Här på kontoret vid Torsplan i Stockholm arbetar personer från olika delar av världen och mångfald är viktigt för oss.

Oavsett hur bra vi trivs på jobbet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid. På Nordax arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa för att våra medarbetare ska få de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi har roligt tillsammans, inte minst på våra gemensamma och aktiviteter och årliga fester, där vi ser till att fira både gemensamma framgångar och dela ut priser till individuella bidrag. Vi tror på människors förmågor och vikten av att utmanas och utvecklas varför vi kontinuerligt arbetar med att forma starka och inkluderande ledare.

Om du vill veta mer

Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Jamel Koubaa, ext.jamel.koubaa@nordax.se om du har specifika frågor om tjänsten. Har du generella frågor om Nordax eller rekryteringsprocessen får du gärna höra av dig till Felicia Thorsell på HR, felicia.thorsell@nordax.se.

Vad händer nu?

Vi bearbetar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därmed inte med att skicka in din ansökan! Vi vill gärna att ansökningshandlingarna ska innehålla ett uppdaterat CV. I enlighet med GDPR har vi tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som skickas till oss via e-post.

Önskat startdatum: September eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Vill du veta mer om oss? På vår hemsida kan du bland annat läsa om våra värderingar, vision och mission men även om hur vi arbetar med hållbarhet och ansvarsfull kreditgivning.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Bank, Finans & Försäkring, Analys & Rådgivning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Nordax Bank AB
Hemsida https://www.nordaxgroup.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 7 sept 2019 (14 dagar kvar)