Finsktalande Customer Advisor till Collections

Finsktalande Customer Advisor till Collections

Nordax är en ledande specialistbank i Nordeuropa som ägs av Nordic Capital Fond och Sampo. Vi är en specialistbank som genom ansvarsfull kreditgivning hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Sedan januari 2019 är Svensk Hypotekspension (SHP) ett helägt dotterbolag till Nordax.
Läs mer om oss, https://www.nordax.se/om-nordaxDitt uppdrag

Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande jobb inom Customer Operations på Nordax. I rollen kommer du bland annat:
  • Hjälpa kunder att få rätsida på ekonomiska problem
  • Sköta kontakter med myndigheter och andra externa parter
  • Hantera administration kopplat till ärenden
I den här rollen är det viktigt att vara lösningsorienterad, kunna hantera känsliga och svåra samtal samt att kunna värdera och göra bedömningar i enskilda ärenden som bidrar till lönsamhet för företaget. Då arbetet även kan innebära kontakt med myndigheter och andra externa parter är den kommunikativa förmågan något som värdesätts stort.

Du kommer tillhöra avdelningen Collections, vilket är en del av Customer Operations, som hanterar kravprocessen från A till Ö för Nordax befintliga kunder, alla produkter och alla länder. I den här rollen kommer du arbeta med våra kunder på den finska marknaden. Enheten är indelad i två team; Pre Collection och Legal Collection, med det gemensamma uppdraget att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå. Detta görs bl a genom att inom de ramar och policys som finns hjälpa kunderna få rätsida på sina ekonomiska problem, vilket innebär att det behövs förståelse för såväl affären som för varje kunds unika situation. Större delen av din arbetsdag kommer bestå i att prata med kunder för att identifiera deras behov i given situation.

Vem vi tror att du är

Du trivs med att hantera kunder och har god telefonvana. För att vara framgångsrik i rollen drivs du av att arbeta i en inkluderande och föränderlig miljö där det råder högt tempo och du triggas av att arbeta mot uppsatta mål. Teamet präglas av laganda och att samarbeta och dela kunskap med dina kollegor ser vi som en självklarhet. Jobbet innebär även en del administration vilket ställer krav på din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.

Vad vi erbjuder

Nordax är ett bolag med högt i tak, snabba beslutsvägar och högt tempo. Vi tycker att det är viktigt med balans mellan jobb och ledig tid. Vi arbetar kontinuerligt med välmående för att bidra till att våra anställda får rätt förutsättningar för att prestera på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi har roligt tillsammans, inte minst på våra gemensamma och årliga aktiviteter och festliga sammankomster. Vi tror på människors förmågor, vikten av att utmanas och utvecklas och på framgång genom människor, därför arbetar vi ständigt med att forma starka och inkluderande ledare i organisationen. Nordax är ett svenskt bolag, med medarbetare från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak vid Torsplan i Stockholm.

Om du vill veta mer

Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Jamel Koubaa, ext.jamel.koubaa@nordax.se, om du har frågor om tjänsten eller teamet. Har du generella frågor om Nordax eller rekryteringsprocessen får du gärna höra av dig till Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se. I den här processen bearbetar vi ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att ta del av Din ansökan.
Vill du veta mer om oss? På vår hemsida kan du bland annat läsa om våra värderingar, vision och mission men även om hur vi arbetar med hållbarhet och ansvarsfull kreditgivning.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.nordaxgroup.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (19 dagar kvar)