Customer Advisor inom bank och finans

Customer Advisor inom bank och finans

Ditt uppdrag

Som Customer Advisor och medlem i Pre Collections Team Norge får du möjlighet att över telefon hjälpa bankens norska kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar. Collections uppdrag är att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå genom att bland annat inom ramar och policys hjälpa kunder med ekonomiska problem.

Rollen innehåller i korthet:
  • Hantera kundärenden gällande förfallna fodringar
  • Sköta administrativa uppgifter
  • Samarbeta med andra funktioner internt
Du behöver inte vara flytande i norska för att lyckas i rollen som Customer Advisor i det norska teamet, däremot kräver den här typen av arbetsgifter att du har en mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och en fallenhet för att hantera kundkontakter över telefon.

Vem vi tror att du är
Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångs- och tillväxtresa! För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du är en mycket god kommunikatör och du har ett "språköra" som gör att du har lätt för att förstå våra norsktalande kunder och därmed kunna ge dem bästa tänkbara service. Utöver det tror vi att du har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över telefon och att du gillar högt tempo. Eftersom jobbet innebär en hel del administrativa uppgifter finns krav på din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice eller administrativt arbete men det är inget krav.

Om du är en positiv och driven lagspelare som trivs i ett föränderligt bolag med stark tillväxt och högt i tak så tror vi att du kommer trivas både i teamet och i rollen. Du är bekväm med att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg och du är noggrann och har ett öga för detaljer. Teamet genomsyras av en hög servicenivå, prestigelöshet och laganda och vi hjälper mer än gärna varandra vid behov.

Vad vi erbjuder
Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen antar vi att du finner rollen intressant, vad kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än ett roligt jobb.

Oavsett hur bra vi trivs på jobbet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid. På Nordax arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa för att våra medarbetare ska få de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi har roligt tillsammans, inte minst på våra gemensamma och aktiviteter och årliga fester, där vi ser till att fira både gemensamma framgångar och dela ut priser till individuella bidrag. Vi tror på människors förmågor och vikten av att utmanas och utvecklas varför vi kontinuerligt arbetar med att forma starka och inkluderande ledare.

Vad händer nu?
Vi bearbetar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därmed inte med att skicka in din ansökan! Vi vill gärna att ansökningshandlingarna ska ett uppdaterat CV. I enlighet med GDPR har vi tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som skickas till oss via e-post. Du är varmt välkommen att kontakta Julia Stenberg på HR, ext.julia.stenberg@nordax.se.

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.nordaxgroup.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 15 nov 2019 (2 dagar kvar)