Customer Advisor Legal Collections

Customer Advisor Legal Collections

Nordax är en ledande specialistbank i Nordeuropa som ägs av Nordic Capital Fond och Sampo. Vi är en specialistbank som genom ansvarsfull kreditgivning hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Sedan januari 2019 är Svensk Hypotekspension (SHP) ett helägt dotterbolag till Nordax.
Läs mer om oss, https://www.nordax.se/om-nordaxVi söker nu en engagerad Customer Advisor till Collections, som är en del av funktionen Customer Operations. Funktionens uppdrag består i att ansvara för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsorganisationer och en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan 22 i Stockholm. I tillägg finns 3 stödfunktioner; Operations Development, Sales och AML.

Inom Collections hjälper vi dels kunder som är sena med enstaka månadsbetalningar, dels kunder som ligger under sent kravarbete eller som är avskrivna och föremål för återvinning. Den Customer Advisor vi söker i den här rekryteringen kommer ha som primärt fokus att arbeta mot sent kravarbete, där arbetsuppgifterna innebär att, genom att hjälpa kunden, hålla bolagets förlustnivå på en sund nivå samt att maximera återvinningen på avskrivna fordringar. I den här rollen ingår även hantering av specialärenden såsom skuldsanering och dödsbon som bland annat innebär kontakt och samarbete med myndigheter och andra externa parter.

Vem vi tror att du är

För att vara framgångsrik i rollen drivs du av att arbeta i en inkluderande och föränderlig miljö där det råder högt tempo och du triggas av att arbeta mot uppsatta mål. Teamet präglas av laganda och att samarbeta och dela kunskap med dina kollegor ser vi som en självklarhet. Jobbet innebär även en del projektledning och administration vilket ställer krav på din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.

Du är lösningsorienterad och motiveras av att värdera och göra bedömningar i enskilda ärenden som bidrar till lönsamhet för företaget. Då arbetet innebär mycket kontakt med såväl myndigheter, advokater, inkassobolag och andra externa samarbetspartners har du även förmågan att kunna kommunicera förväntningar på ett tydligt sätt och samtidigt vara en god länk för ett väl fungerande samarbete.

Vad vi erbjuder

Nordax är ett bolag med högt i tak, snabba beslutsvägar och högt tempo. Vi tycker att det är viktigt med balans mellan jobb och ledig tid. Vi arbetar kontinuerligt med välmående för att bidra till att våra anställda får rätt förutsättningar för att prestera på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi har roligt tillsammans, inte minst på våra gemensamma och årliga aktiviteter och festliga sammankomster. Vi tror på människors förmågor, vikten av att utmanas och utvecklas och på framgång genom människor, därför arbetar vi ständigt med att forma starka och inkluderande ledare i organisationen. Nordax är ett svenskt bolag, med medarbetare från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak vid Torsplan i Stockholm.

Om du vill veta mer

Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Algotsson, anna.algotsson@nordax.se om du har frågor om tjänsten eller teamet. Har du generella frågor om Nordax eller rekryteringsprocessen får du gärna höra av dig till Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se. I den här processen bearbetar vi ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att ta del av Din ansökan.
Vill du veta mer om oss? På vår hemsida kan du bland annat läsa om våra värderingar, vision och mission men även om hur vi arbetar med hållbarhet och ansvarsfull kreditgivning.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.nordaxgroup.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (14 dagar kvar)