Nilfisk söker ny Territory Manager till Stockholm

Nilfisk söker ny Territory Manager till Stockholm

Tycker du att försäljning är bland det bästa som finns? Brinner du för att utveckla långsiktiga kundaffärer och utveckla hur ett företag arbetar? Har du tidigare erfarenhet av försäljning till och tillsammans med centrala och lokala återförsäljare?Då har vi rollen för dig!

Nilfisk söker nu en Territory manager med placering i Stockholm.

Som Territory manager blir du en del till vårt nationella försäljningsteam. Teamet består idag av ca. 20 medarbetare med olika funktioner, fokus och ansvar. Vår nya Territory manager kommer att bearbeta en utvald kundmassa och tar ett helhetsgrepp om både lokala och centrala återförsäljare i Stockholmsområdet. Denna roll har också en tät dialog med KAM organisationen med syfte att utveckla våra centrala affärer inom den utvalda kundmassan. I rollen som Territory manager har du en mycket viktig del i vår fortsatta framgång i Stockholmsområdet och du kommer aktivt få påverka bolagets utveckling framåt.

Rollen
Ditt huvudsakliga fokus blir att utveckla försäljningen och skapa långvariga affärsrelationer med utvalda återförsäljare och deras säljorganisationer. Dina kunder utgörs främst av professionella återförsäljare, samt deras slutkunder, företrädelsevis återförsäljare och grossister till kontor, företag, kommun och städbolag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Att driva försäljningsprocesser i samarbete med återförsäljare och öka vår gemensamma affär
  • Införsäljning av centrala och lokala kampanjer
  • Säkerställa att Nilfisk produkter är tillgängliga och rätt exponerade i butik
  • Genomföra kundmöten hos utvalda återförsäljare och deras slutkunder i syfte att förstå kundens behov och tillsammans hitta lösningar inom vårt proffssortiment
  • Genomföra produktdemonstrationer ute hos slutkund med hjälp av dina återförsäljare
  • Genomföra produktutbildningar och informations träffar med både lokala och centrala återförsäljares säljorganisationer
  • Presentera nyheter produktuppdateringar
  • Tät dialog med KAM organisationen kring hur vi utvecklar vår försäljning inom utvald kundmassa
Vi erbjuder
Som anställd hos oss på Nilfisk du ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på, och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Det är du, och dina kollegor i det nationella försäljningsteamet, som kontinuerligt sätter formen för hur vi som bolag ska arbeta för att öka vår närvaro hos våra återförsäljare och slutkunder. Utöver detta så erbjuder vi dig självklart:
  • Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
  • En god arbetsplats med kollektivavtal
  • Fast lön samt bonus
  • Tjänstebil
Din profil och erfarenhet
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av arbete med försäljning via återförsäljare, företrädelsevis inom den kundgrupp som anges ovan. En viktig framgångsfaktor i rollen är hög närvaro hos kund vilket ställer krav till god planeringsförmåga, stor egen initiativförmåga och bygga starka relationer. Du motiveras av att skapa långsiktiga affärer och att som en del i vårt team bidra till att utveckla hur vi säljer.

Vi tror även att du:
  • Har en god kunskapsbas idag gällande bearbetning av större kunder som du kan ta med dig in i rollen som Territory manager
  • Har en god struktur i ditt sätt att planera, utföra och dokumentera, vilket kommer att bidra till en god balans i arbetet
  • Trivs med att arbeta fritt, och att ansvara för egen planering och resultat. Men ser möjligheter med att ibland arbeta i team med en kund eller att skapa en ny säljstrategi
  • Har vana av att arbeta i affärssystemet Sales Force eller liknande CRM system
  • Kommunicerar obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift
  • Bor i Stockholmsområdet
Körkort för personbil är ett krav utifrån rollens arbetsuppgifter.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR. Rekryteringen kommer att drivas av HR-ansvarig samt chefer inom den svenska försäljningsorganisationen.

För frågor rörande rekryteringen, vänligen kontakta ansvarig person på Nilfisk, Ellen Broomé; ellen.broome@nilfisk.com

För frågor rörande rollen, vänligen kontakta Svensk försäljningschef och Country Manager, Måns Hedén; mans.heden@nilfisk.com

Om Nilfisk och CSR
Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över.

I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden.

Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen.

Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk:

https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx

I Nilfisk AB är en säker fysisk- och psykosocial arbetsmiljö är av högsta prioritet. Vi följer svensk lagstiftning, och har en egen HR-funktion som komplement till den HR-funktion som finns i Nilfisk Group. I företaget har vi även en kultur- och medarbetarförening för att ytterligare förstärka medarbetares trivsel.

Besök gärna vår hemsida för mer information: https://www.nilfisk.com/sv-se/
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)