Produktspecialist till Nilar i Stockholm

Produktspecialist till Nilar i Stockholm

Vill du ge teknisk support inom förnybar energi? Nilar i Stockholm söker Produktspecialist till sin tekniska kundsupport!

Vill du bidra med teknisk kompetens inom framtidens energilösningar? Vill jobba inom ett GreenTech-företag med en startup-anda och har läst elkraft, förnybar energi eller energiomställning? Bra! Nilar söker en ny medarbetare till sin tekniska kundsupport. Här kommer du få tillgodose kunder med kunskap kring innovativa energilagringslösningar i en 2nd line-funktion. Var med på vår tillväxtresa och jobba för en mer hållbar miljö!

Ditt anställningserbjudande

Hos Nilar kommer du få gedigen erfarenhet av, och kunskap inom, energiomställning och förnybara energilösningar. Här får du gå ett onboarding-program där du lär dig om Nilars produkter och tekniska funktioner för att kunna ge avancerad rådgivning av hög kvalitet till kunder och partners. På kontoret i Stockholm kommer du att tillhöra ett team som arbetar kundnära med service, support och utveckling.

Nilar är ett väletablerat företag som präglas av ett startup-mentalitet. Just nu befinner sig Nilar i en tillväxtresa där efterfrågan av förnybara energilösningar bara ökar. Deras vision är att fortsätta växa och för dig som visar intresse och driv finns goda möjligheter till utveckling. Som medarbetare på Nilar kan du bygga din karriär i den riktning du vill då de stöttar varje individs professionella utveckling. Det Nilar erbjuder är i korthet avancerade och innovativa batterier med deras unika Nilar Hydrid teknologin som är perfekt för lagring av sol- och vindkraft samt laddning av elfordon för långsiktig användning i privata hushåll, kommersiella fastigheter och industrianläggningar. Nilar har påbörjat en unik resa och räknar med att växa mycket de kommande åren.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Produktspecialist inom supportteamet kommer du jobba med att:
  • Erbjuda teknisk support till kunder via mejl och telefon; till både partners och slutanvändare
  • Följa upp supportärenden i kundportalen och hantera reklamationer
  • Stötta andra kollegor i supportteamet
  • Definiera kunders utmaningar och ge feedback till produktledningen om hur produkter kan förbättras
Värt att veta

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. På kontoret i Stockholm kommer du att tillhöra ett team på fyra personer som arbetar kundnära med teknisk support. Du kommer att få en introduktion av både Nilars produkter och tekniska funktioner, samt utbildning inom CRM-systemet Lime och affärssystemet Monitor. Under den första tiden är det förväntat att du är på plats på kontoret i Täby, men senare finns möjlighet att jobba på distans.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen behöver du ha en avslutad akademisk- eller YH-utbildning med teknisk inriktning (ex. mot mekanik, elektronik) alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Eftersom du har mycket kontakt med utländska kunder såväl som svenska montörer på fältet, krävs att du kommunicerar flytande på engelska och svenska. Erfarenhet från teknisk försäljning eller support samt kunskap inom batteri- eller energilagring är meriterande. Kunskaper i det tyska språket är ett plus då flera av Nilars partners finns representerade i tysktalande länder.

Vi värdesätter högt ditt intresse för teknik, miljö och/eller energilösningar. Som person är du kommunikativ och bekväm att bemöta kunder via mejl och telefon. Du är strukturerad i ditt arbetssätt då du jobbar mot att driva ärenden i mål. Eftersom du arbetar nära teamet behöver du gilla att samarbeta och bidra med positivt energi på jobbet. Förutom detta ser vi också gärna att du har en stor vilja att lära och utvecklas med Nilar!

Intresserad?

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Mer info
Kontaktperson Moa Lichtenstein
Telefon 0767244638
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Teknik & Ingenjör, Elkraft, Teknisk rådgivare & Försäljningsingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av TNG Tech
Sista ansökningsdag 8 juni 2022 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG Tech: Specialister på fördomsfri och vetenskaplig teknikrekrytering TNG Tech är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på vetenskaplig och fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar och vår rekrytering sker fördomsfritt med grund i fakta, vetenskap och metod i fokus. Vi ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester, Talent Quality Score Cards och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Vi rekryterar ingenjörer och tekniker eller hyr ut konsulter inom tre områden - Engineering, Production och Supply Chain Management. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: (länk till Youtube) https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG Tech, är en del av TNG Group AB, och arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/tech-ingenjor-teknik Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Läs mer om TNG Tech här: https://www.tng.se/tech