DEVELOPMENT MANAGER

DEVELOPMENT MANAGER

Umoe Restaurant Group är en av Skandinaviens största verksamheter inriktade på franchise-dining. Bolaget ansvarar för 400 restauranger och kaféer i Norden och driver koncept under ett flertalet kända varumärken, däribland, Peppes Pizza, TGI Fridays, Burger King, Starbucks, La Baguette, Eataly och Cafe Opus. För Umoes räkning söker vi nu en Development Manager för den svenska organisationen. Som Development Manager är ditt jobb i huvudsak att hitta lämpliga lägen runt om i Sverige för olika restaurangkoncept. Du är därför en övergripande, problemlösande och smidig relationsskapande doer som ser till att projekten når hela vägen fram.

Rollen är bred och i ditt dagliga arbete har du många olika arbetsuppgifter, bl.a
  • Söka och hitta nya restauranglägen
  • Initiera nya affärer
  • Förhandla fram hyresavtal
  • Skapa och bibehålla goda relationer med fastighetsägare, kommuner, byggentreprenörer, fastighetsutvecklare och naturligtvis kollegor
  • Leda etableringsprojektet från plan till färdigt hyresavtal.
  • Ta fram beslutsunderlag
  • Stödja organisationen i olika etablerings- och fastighetsfrågor
Din erfarenhet och person:
Formella meriter är inte det viktigaste men vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, inom, t.ex. ekonomi, fastighet eller juridik.

Däremot är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av liknande verksamhet. Kanske arbetar du idag som etablerare, projektledare eller uthyrare och har gjort så i minst tre år. Genom detta arbete har du inte bara fått en god förhandlingsvana utan även blivit en riktigt vass förhandlare. Du har även kunskaper om handeln i Sverige.
Det är också viktigt att du som person i affärsrelationer är utåtriktad, engagerad och drivande.

Du vet redan att mycket händer under ett fastighetsprojekt, både det planerade och det oförutsedda. Därför är det otroligt viktigt att du har en problemlösande natur, att du är lyhörd, uthållig och stabil. Du kommer att ha många kontaktytor varför god kommunikationsförmåga är av största vikt i denna roll. Genom din tidigare erfarenhet har du utvecklat ett gott helikopterperspektiv och då vi har många olika projekt som rullar samtidigt är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga. För att klara tjänsten är det också viktigt att du har ett stort intresse för människor, handeln och handelsmönster samt har analytisk förmåga. Vi vill också att du har en viss förståelse för fastigheters möjligheter och begränsningar.

För att passa i gruppen är du driven och affärsfokuserad, är inte rädd för ansvar och vill mycket gärna ha nya utmaningar. Du är också prestigelös och samarbetar gärna och inte minst vill du ha roligt på resan. Eftersom tjänsten innebär många resor är det ett krav att du har körkort.

Placeringsort: Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.nigelwright.com
Sista ansökningsdag 3 aug (46 dagar kvar)